a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

(سینماآفیس) – روزنامه کیهان در صفحه فرهنگ خود بار دیگرسریال رهایم کن را نکوهش کرده و عشق در این سریال را همان ننگ سریالهای سخیف ترکیهای دانست که بهجای وصال، جدایی و فصال در پی دارد.

(سینماآفیس) – «علیرضا حقیقی‌قریب» مدیر خانه خلاق و نوآوری بنیاد سینمایی فارابی اهم فعالیت‌ها و چشم‌انداز آینده این مرکز  را تشریح کرد.

(سینماآفیس) – احمدرضا منبتی «آهنگ دو نفره» از آن دست فیلمهایی است که جایش در سینمای ایران خالی بود. نه به سیاق کمدی رایج این سالهاست و نه فیلم تلخ اجتماعی. فیلمیست پرانرژی برای مخاطب جوان. استقبال مخاطبان به ویژه در شهرستانها از این فیلم افزایش یافته است.

شان پن:

  مخالفت با هوش مصنوعی، نوعی حقارت انسانیست

(سینماآفیس) – «شان پن» در حاشیه جشنواره کن ضمن اعلام همبستگی با اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا، مخالفت با هوش مصنوعی را نوعی حقارت بشری دانست.

(سینماآفیس) – لیدی مکبث از جمله قویترین شخصیتهای زن در تراژدیهای شکسپیر است. او با جذبه، قدرت و ارادهای مسحور کننده شخصیتپردازی شده است. در حالیکه با وجوداهمیت این کاراکتر در اقتباسهای بعد از شکسپیر  ازتاثیرگذاری آن کاسته شده. تئوری داستان زنمدار، از آغازپیدایش به عنوان شاخهای از جنبش فمنیسم، به کلیشههای مرسوم زنان در سینما و تئاتر نقد جدی داشت و در بررسی ذهنیت زنمدار در آثار هنری با رویکردی  وابسته به نظریههای نشانهشناسی و روانکاوانه تاکید داشته است.

ترزا دو لارتیس (Teresa de Lauretis) در کتاب تکنولوژی جنسیت (Technology of Gender) پیچیدگیهای کاراکترلیدیمکبث را روشن کرده و بستر مناسبی برای قیاس او بانقشهای همترازش در اقتباسهای مدرن پدیدآورده است. بیتردید از مهمترین این اقتباسها مکبث به روایت ابراهیم پشتکوهیست. او در نمایش مکبثزار همهی قالبهای کلیشه ومرسوم را از بعد ابزاری زن در نمایش، کنار زده و با تلفیق واقتباسی مبتنی بر فلسفه اصلی شکسپیر دست به خلق مکبثی ورا مکانی و فرا زمانی زده است. در این اثر بیتردید لیدیمکبث نقطه پرگار نمایش تلقی میشود. لیدیمکبثی که «ماریناورونژسکایا» منتقد تئاتر روسی در ستایش نقشآفرینیاش میگوید: « گاهی به نظر میرسید که لیدیمکبث با نگاهش دیوار را سوراخ میکند

گاتا عابدی بازیگر نقش لیدیمکبث، الهام از طبیعت و کشف رازقدرت بیانتهای چشمان یوزپلنگ در طبیعت وحشی را در فرآیندنقشآفرینی خود مهمترین عامل میداند، آنچه میخوانیدحاصل گفتگوی روزنامه هنرمند با بازیگر نقش لیدیمکبث درنمایش مکبث زار است:

(سینماآفیس) – نمایش «مکبث زار» که در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه بود، با میزبانی از ۶ هزار تماشاگر و ۷۶۵ و فروش ۷۶۷ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان اجرای خود را به پایان رساند.

(سینماآفیس) – «بهرنگ عباس‌پور» کارشناس ارشد موسیقی، آهنگساز، نوازنده و خواننده کشور که با نمایش مکبث‌زار موفق به کسب تندیس بهترین موسیقی در جشنواره تئاتر فجر شد، در یادداشتی اختصاصی برای سینماآفیس نوشت:

(سینماآفیس) – مجموعه مستند « خانه‌های نورانی » از شبکه مستند پخش شد؛ در این مستند تصاویری از ناصر ملک‌مطیعی، بازیگر فقید سینمای ایران به نمایش درآمد که با واکنش تند پسر این بازیگر فقیدِ ممنوع الکار مواجه شد.

(سینماآفیس) – حیرت انگیز است که مسعود فراستی فیلمی که بر روی پرده سینما در حال اکران است را در سالن سینما ندیده و ترجیح داده است که نسخه غیرقانونی آن را ببیند و نکته دوم آن که تبلیغ سایت دانلودی را به حساب سازندگان فیلم گذاشته است، واقعا در ذهن او چه می‌گذرد؟

(سینماآفیس) – نخستین تصاویر از فیلم « آیه‌های زمینی » تنها نماینده سینمای ایران در بخش نوعی‌نگاه هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن منتشر شد.