a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

کت، تنِ «کت چرمی»هاست

(سینماآفیس) – فیلم «کت چرمی» ساخته حسین میرزا محمدی با افزایش تعداد سانس‌ها، بهترین عملکرد را در غیاب فیلم‌های کمدی در دهه اول محرم  به‌نام خود ثبت کرده است.

 

حسین میرزامحمدی در اولین تجربه کارگردانی بلند خود سراغ سوژه‌ای دشوار رفته و «کت چرمی» را به سرانجام رسانده است. رونمایی فیلم در جشنواره فجر واکنش‌های مثبت و منفی به همراه داشت اما از همان زمان، فیلم به‌عنوان یکی از معدود فیلم‌های جشنواره که شانس حداقلی برای توفیق در گیشه داشت، شناخته شد. حضور جواد عزتی در نقش اصلی فیلم و البته سوژه ملتهب آن پشتوانه خوبی برای ورود فیلم به چرخه اکران عمومی بود و با اتکا به همین پشتوانه فیلم با استقبال قابل‌قبول مخاطبان در اکران مواجه شد. البته که هنوز مجموع مخاطبان فیلم از مرز ۲۵۰ هزار نفر عبور نکرده است.

مجموع سانس‌های نمایش این فیلم در هفته منتهی به ماه محرم هزار و ۱۷۰ سانس بود که این ظرفیت با حذف فیلم‌های کمدی از جدول پخش به بالغ بر دو هزار و ۱۵۰ سانس رسید. افزایش بیش از ۹۸۰ سانس نمایش این فیلم باعث شد مجموع مخاطبان هفتگی فیلم ۷ هزار نفر افزایش پیدا کند و از ۲۹ هزار نفر در هفته منتهی به ماه محرم به بیش از ۳۶ هزار نفر در هفته ابتدایی محرم برسد. فیلم در همین ایام، همچنان از ظرفیت تبلیغات تلویزیونی هم بهره‌مند است و این پشتوانه توفیق فیلم در چرخه اکران را ضریب داده است. «کت چرمی» تا اینجا صدرنشین گیشه ماه محرم بوده و باید دید با عبور از دهه اول که سینماها با رکود عمومی مواجه هستند، می‌تواند عملکرد خود را بهبود هم ببخشد؟

برای رسیدن به‌عنوان «پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سال» فیلم «کت چرمی» رقیبی قدر به‌نام «سه‌کام حبس» را پیش روی خود دارد. فیلمی که فروش غیرمنتظره‌ای را تا به اینجا در گیشه تجربه کرده و فیلم حسین میرزامحمدی راه دشواری برای سبقت از آن دارد. مهمترین چالش فیلم «کت چرمی» اما همچنان فقدان برنامه‌ریزی هدفمند برای بهره‌گیری از پیوست‌های رسانه‌ای است. فیلم ظرفیت بالایی برای راضی نگه داشتن مخاطبان در داخل سالن دارد اما برای کشاندن مخاطب به سالن، باید بیشتر روی موج‌سازی رسانه‌ای سرمایه‌گذاری کند. فیلم تا همینجا عملکرد موفقی در گیشه داشته است اما برای ادامه راه می‌تواند چند پله‌ای خودش را بالاتر هم بکشد. فاصله نزدیک به ۷ میلیاردی با «سه‌کام حبس» را می‌توان به صفر رساند!

فیلم «کت چرمی» به تهیه‌کنندگی کامران حجازی با بازی جواد عزتی، ستاره پسیانی، گلاره عباسی، سارا حاتمی عباس جمشیدی فر و رویا تیموریان از ۱۷ خرداد ماه اکران خود را در سینماها سراسر کشور شروع کرده و تاکنون ۱۱ میلیارد ۲۸۳ میلیون تمان فروش داشته است.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/05/09 03:11
شماره خبر : 92223
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=92223
بدون نظر

پیام بگذارید