a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
نشست خبری فیلم شه‌سوار

آیا “شه‌سوار” گام دوم از یک مجموعه سه گانه است؟

سینماافیس گزارش می‌دهد: هرکسی فیلمنامه فیلم "شه‌سوار" را می‌خواند، می‌گفت شبیه «شادروان» است اما حسین نمازی اصرار داشت که اینگونه نیست. الان به جرات می‌گویم که این کار در کوچه پایین «شادروان» اتفاق افتاده و در همان حال و هوا است. این سبک حسین‌ نمازی است و حتی می‌تواند سه‌گانه آن ساخته شود.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد: نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شه‌سوار» ۱۴ بهمن ماه با حضور حسین نمازی کارگردان، سعید عطائیان تهیه‌کننده، الناز حبیبی، عباس جمشیدی‌فر، هادی کاظمی، گیتی قاسمی از بازیگران فیلم و میثم مولایی تدوینگر، وحید زارع‌مند طراح صحنه، فاطمه صفری‌زاده طراح لباس، امید گلزاده طراح گریم و آرش قاسمی صداگذار در دومین سانس از سومین روز چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

سعید عطائیان تهیه‌کننده فیلم “شه‌سوار”  در ابتدای نشست گفت: پارسال همین موقع‌ها با حسین نمازی جایی بودیم و ناگهان ایده‌ای به ذهن ایشان رسید. نمازی  یک روز آن ایده را روی کاغذ نوشتند و من بسیار از آن استقبال کردم.

او افزود: ما به لطف اهالی روستا، یک روستا را برای ساخت فیلم “شه‌سوار” در اختیار گرفته بودیم.

تهیه‌کننده فیلم «شه‌سوار» درباره تاثیر تجربه موفق «شادروان» در ساخت این فیلم توضیح داد: هرکسی فیلمنامه فیلم “شه‌سوار” را می‌خواند، می‌گفت شبیه «شادروان» است اما حسین نمازی اصرار داشت که اینگونه نیست. الان به جرات می‌گویم که این کار در کوچه پایین «شادروان» اتفاق افتاده و در همان حال و هوا است. این سبک حسین‌ نمازی است و حتی می‌تواند سه‌گانه آن ساخته شود.

حسین نمازی نیز گفت: من با بدبختی سینما را شروع کردم و به شدت عاشق سینما بودم طوری که پدر و مادرم به حال من گریه می‌کردند. سینما را به صورت خودآموز یاد گرفتم. از ساخت فیلم کوتاه شروع کردم و راه درازی آمدم، پس می‌توانم بگویم بچه سینما هستم و هیچ چیز در این دنیا برای من بااهمیت‌تر از سینما نبوده است.

او افزود: اکنون جای دوستانی که فیلمشان به جشنواره نرسید، پذیرفته نشد و حتی دوستانی که قهر کردند و مکدر هستند، خالی است. همه ما باید کنار هم فیلم بسازیم تا سینما سرپا بماند چراکه به هرحال جشنواره فجر نقطه مهمی در سینمای ما است. به نحوی که ۱۰ روز تمرکز کل کشور روی سینما است، درباره فیلم‌های مختلف صحبت می‌شود و ما در همین سالن‌های سینما و نقد و بررسی‌ها متوجه می‌شویم که چه باید انجام دهیم و حتی تغییراتی در فیلم اعمال کنیم.

نمازی بیان کرد: سینما مال ماست و باید مراقب آن باشیم.

او به شباهت فیلم‌های “شادروان” و “شه‌سوار” اشاره کرد و  گفت: من این جغرافیا را خیلی دوست دارم و فیلم دیگرم نیز در همین جغرافیا خواهد بود. دیگری نیز مرگ است. سومین شباهت هم این است که هر دو فیلم در یک مراسم اتفاق می‌افتند.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/11/16 08:33
شماره خبر : 95296
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95296
بدون نظر

پیام بگذارید