a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
جشنواره‌های برلین و کن

بررسی نحوه برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی فیلم در سال ۲۰۲۳ ( بخش اول )؛

مدار جشنواره‌های برلین و کن بر حول چه محوری چرخید؟

سینماآفیس: برلین دوباره سیاسی شد و کن صحنه‌ای برای فیلم‌های پر سر و صدای راه یافته به اسکار بود.

پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از خبرگزاری هالیوود ریپورتر گزارش می‌کند: مدار جشنواره‌های جهانی فیلم در سال ۲۰۲۳ از فراز و نشیب‌ها، آزمون‌ها و خطاها و همچنین تغییراتی گذشت.

اعتصاب‌های نویسندگان و بازیگران هالیوود روی برخی از رویدادهای بزرگ سال ۲۰۲۳ تاثیر گذاشت.

جشنواره فیلم برلین یکی از اولین ایستگاه‌های بزرگ بین‌المللی در مدار جشنواره فیلم است و مدت‌هاست که از سیاسی شدن لذت می‌برد. نحوه برگزاری این جشنواره امسال با سال‌های گذشته تفاوتی نداشت زیرا برگزارکنندگان‌اش به رخدادهای سیاسی جهان واکنش نشان دادند و جبهه‌گیری خاص خودشان را داشتند.

آینده جشنواره برلین زمانی زیر ذره‌بین کارشناسان قرار گرفت که ماریته ریسن بیک و کارلو چاتریان سرپرستان مشترک جشنواره مذکور تصمیم گرفتند که پس از برگزاری جشنواره سال ۲۰۲۴ از سمت خود کناره‌گیری کنند. آنها از سال ۲۰۱۹مسئولیت برگزاری جشنواره فیلم برلین را برعهده داشتند.

قبل از کریسمس، تریشیا تاتل مدیر سابق جشنواره بی اف آی لندن به عنوان رئیس جدید جشنواره فیلم برلین انتخاب شد. او مسئولیت برگزاری جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۲۵ را برعهده خواهد داشت.

کن بار دیگر صحنه‌ای برای نمایش فیلم‌هایی که با سر و صدای زیاد وارد فصل جوایز و اسکار می‌شوند ،بود.

اسم فیلم‌هایی چون “منطقه مورد علاقه” به کارگردانی جاناتان گلیزر و با بازی کریستین فریدل و ساندرا هولر “آناتومی یک سقوط” و “قاتلان ماه گل” به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در بین عناوین فیلم‌های به نمایش درآمده در جشنواره کن دیده می‌شدند.

اما کن نیز نوستالژی‌هایی را به همراه داشت. هریسون فورد جایزه نخل طلای افتخاری را دریافت کرد و به راه‌اندازی پروژه ایندیانا جونز و شماره‌گیری سرنوشت کمک کرد. این کهنه سرباز هالیوود از اینکه حاضران در مراسم اختتامیه به صورت ایستاده تشویق‌اش می‌کردند، متاثر شد و پس از مرور یک عمر بازی‌اش در فیلم‌های پر طرفدار در قالب یک حلقه فیلم، گفت: ” دیگران می‌گویند که وقتی می‌خواهی بمیری، فیلم زندگی‌ات را مرور می‌کنی و من آن فیلم را الآن می‌بینم.”

مترجم: نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

 

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/10/09 03:17
شماره خبر : 94672
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94672
بدون نظر

پیام بگذارید