a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
کارلووی واری

بررسی نحوه برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی فیلم در سال ۲۰۲۳ (شماره ۲)؛

بازگشت جانی دپ به کارلووی واری

سینماآفیس: جشنواره فیلمی که سالانه در شهر آب گرم کارلووی واری چک برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین جشن سینمایی و مهمانی تابستانی اروپای مرکزی است. نسخه ۲۰۲۳ این جشنواره با اهدای جوایز افتخاری به آلیشیا ویکاندر و راسل کرو شروع شد.

پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از هالیوود ریپورتر گزارش می‌کند: جانی دپ به نوعی به کارلووی واری بازگشت و اولین تریلر سالانه با بازی بازیگر دزدان دریایی کارائیب در شب افتتاحیه پنجاه و هفتمین دوره جشنواره کارلووی واری پخش شد.

ونیز بدون ستاره

اعتصابات هالیوود باعث شد که بسیاری از چهره‌های شناخته شده سینمای جهان به جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز نروند البته آدام درایور به واسطه بازی کردن در نقش انزو فراری خودروساز افسانه‌ای ایتالیایی به هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز رفت.

جسیکا چستین نیز شهرت هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز را تقویت کرد اما اعلام کرد که حامی اعتصاب‌کنندگان است. او در کنفرانسی که جشنواره ونیز برای فیلم “خاطره” برگزار کرد، تی‌شرتی پوشید که متن روی آن از حمایت صاحب‌اش از اعتصابات هالیوود خبر می‌داد.

رئیس هیئت داوران هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، دیمین شزل و فیلمسازان دیگر هم با پوشیدن تی‌شرت‌های مشابه تی‌شرت جسیکا چستین در کنفرانس مطبوعاتی مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز شرکت کرده و همبستگی خودشان را با اعتصاب‌کنندگان هالیوود نشان دادند.

فیلم “چیزهای بیچاره” به کارگردانی یورگوس لانتیموس جایزه شیر طلایی هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز را دریافت کرد. از برگزیدگان دیگر آن دوره جشنواره فیلم ونیز می‌توان به ریوسکه هاماگوچی برنده جایزه بزرگ هیئت داوران، ماتئو گارونه فیلمساز ایتالیایی فیلم “آیو کاپیتان” و برنده جایزه بهترین کارگردانی و آگنیشکا اولاند برنده جایزه ویژه هیئت داوران اشاره کرد.

ونیز ۲۰۲۳ با تصمیم خود مبنی بر نمایش فیلم‌های جدیدی از رومن پولانسکی، وودی آلن و اون بسون جنجال‌هایی را بر پا کرد اما با توجه به اینکه آلبرتو باربرا مدیر جشنواره فیلم ونیز در گذشته رسوایی را پذیرفته یا نادیده گرفته است، کهنه سربازان هالیوود چندان شگفت‌زده نشدند.

مترجم: نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

 

 

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/10/09 03:37
شماره خبر : 94681
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94681
بدون نظر

پیام بگذارید