a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
شان بیلی

ترکیبات اجرایی شرکت فیلم دیزنی چرا تغییر کرد؟

سینماآفیس: معنای واقعی ترکیب اجرایی شرکت فیلم دیزنی برای راه‌اندازی مجدد لایواکشن، فرهنگ شرکتی و جانشینی ایگر چیست؟

پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از ورایتی گزارش می‌دهد: استودیوی والت دیزنی روز دوشنبه اعلام کرد که شان بیلی کهنه‌کار از ریاست ۱۵ ساله خودش در گروه تولید فیلم دیزنی کناره‌گیری می‌کند؛ بیلی در سمت رئیس گروه تولید فیلم دیزنی بر بازسازی‌های لایو اکشن‌ پر شور انیمیشن‌ها نظارت می‌کرد.

حالا دیوید گرین بام یکی از مدیران سرچ لایت پیکچرز ارتقا یافته و مستقیما گزارش عملکردش را به آلن برگمن رئیس ارشد بخش فیلم شرکت دیزنی می‌دهد.

بسیاری از صاحبنظران صنعت سینما در این باره با ورایتی صحبت کردند و گفتند که همیشه قرار بود یک درگیری خلاقانه بین مدیران ارشد شرکت فیلمسازی دیزنی اتفاق بیفتد؛ امروزه از آنجا که باب ایگر مدیرعامل دیزنی سعی می‌کند برای مقابله با نلسون پلتز سرمایه‌گذار میلیاردر هزینه‌های شرکتش را شدیدا کاهش بدهد، فیلم‌های دیزنی در باکس‌آفیس به رکورد غیر معمولی رسیده‌اند و شرکت مذکور از کسالت خلاقانه‌ای رنج می‌برد. در این شرایط کناره‌گیری افرادی چون شان بیلی از سمت خود، اجتناب‌ناپذیر است.

یکی از عوامل ارشد شرکت دیزنی که نخواست نامش فاش شود، گفت: شرکت فیلمسازی دیزنی نیاز به یک تحول دارد.

منابع خبری گفتند که خروج بیلی از شرکت فیلمسازی دیزنی از مدت‌ها پیش مطرح بوده است زیرا بیلی در سال ۲۰۲۳ می‌خواست در استودیوی آمازون فعال شود و نقشی در سی – سویت داشته باشد؛ او اخیرا تلاش داشت که به جای استابر رئیس بخش فیلم نتفلیکس شود ولی اینگونه نشد و شرکت نتفلیکس در روز چهارشنبه اعلام کرد که دن لین تهیه‌کننده جانشین استابر خواهد شد.

در هر صورت قرار بود که قرارداد بیلی با دیزنی در سال ۲۰۲۵ منقضی شود و بیلی می‌خواست قبل از انقضای قراردادش از دیزنی برود. این تصمیم بیلی برای ایگر و برگمن که به بیلی علاقه دارند، تلخ بود. (بیلی، ایگر و برگمن در یک خیابان زندگی می‌کنند.)

مترجم: نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/12/12 07:03
شماره خبر : 95764
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95764
بدون نظر

پیام بگذارید