a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
تورنتو استعدادهای محلی

تحلیل نحوه برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی فیلم در سال ۲۰۲۳(شماره ۳)؛

تورنتو استعدادهای محلی را در کانون توجه قرار داد

سینماآفیس: شاید اختلافات کارگری هالیوود باعث شده بود که جشنواره فیلم تورنتو در سال ۲۰۲۳با استعدادهای روی پرده هالیوود مواجه نشود، اما فیلمسازان مشهور همچنان به تورنتو سفر کردند.

پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از هالیوود ریپورتر گزارش می‌دهد؛ پدرو آلمودوار نویسنده سرشناس اسپانیایی نان تست تورنتو ۲۰۲۳ بود و “راه عجیب زندگی” وسترن کوتاهی با بازی اتان هاوک و پدرو پاسکال را برای نمایش در آمریکای شمالی به تورنتو آورد.

او در مصاحبه‌ای با تی اچ آر درباره علاقه خود به تورنتو و کار در قالب فیلم کوتاه گفت و بیان کرد که چگونه ” یک طرفدار بزرگ فیلم‌های ابرقهرمانی نیست”.

محرومیت اعتصاب‌کنندگان هالیوود از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم باعث شد که استعدادهای کانادایی اجازه پیدا کنند که خلا موجود در فرش‌های قرمز، پانل‌ها و مهمانی‌ها را پر کنند.

یک فیلمساز تورنتویی گفت:”این یک فرصت تلخ و شیرین است.”

توکیو به دنبال شهرت جهانی است

جشنواره فیلم توکیو سی و ششمین دوره برگزاری خود را روی برداشتن گامی بزرگ در جهت افزایش وجهه خود در سراسر جهان متمرکز کرد.

برنامه گالای ۲۰۲۳ مملو از فیلم‌هایی چون “بیچارگان” برنده ونیز و ساخته یورگوس لانتیموس و “طعم چیزها” برنده بهترین کارگردانی جشنواره کن و ساخته تران آن هانگ بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو با نمایش گالا فیلم درام “روزهای کامل” به کارگردانی ویم وندرس مولف آلمانی تحسین شده، افتتاح شد.

وندرس همچنین به عنوان رئیس هیئت داوران اصلی مسابقات توکیو انجام وظیفه کرد و ژانگ ییمو نماد فیلمسازی چینی جایزه یک عمر دستآورد جشنواره توکیو را دریافت کرد.

همچنین فیلمسازان برجسته‌ای از چین، آلمان، ژاپن و ایالات متحده آمریکا در توکیو به مناسبت فرا رسیدن صد و بیستمین سالگرد تولد یاسوجیرو اوزو با کلمات خودشان این کارگردان افسانه‌ای ژاپنی را تحسین کردند.

مترجم: نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

 

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/10/12 08:04
شماره خبر : 94716
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94716
بدون نظر

پیام بگذارید