a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
ایمان اسفندی

ایمان اسفندی پیشگویی خودش را تحقق بخشید

سینماآفیس: ایمان اسفندی تنها بازیگر ایرانی‌تبار فیلم "جنگ ستارگان" ۶ماه قبل از آنکه بخواهند برای بازی در نقش ازرا بازیگر انتخاب کنند، به طرفدارانش گفت که می‌خواهد نقش ازرا را بازی کند و پیشبینی او محقق شد.

ایمان اسفندی و تحقق پیشگویی اش

پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از هالیوود ریپورتر گزارش می‌دهد؛ وقتی که آسوکا تانو با بازی رزاریو داوسون برای اولین بار در فصل دوم لایو اکشن مندلورین ظاهر شد و نشان داد که می‌خواهد گرانداد میرال شرور ثراون (لارس میکلسن) را پیدا کند، همه طرفداران جنگ ستارگان متوجه شدند که حضور ازرا نیز در لایو اکشن مذکور اجتناب‌ناپذیر است.

دیوید فیلونی خالق قدیمی “جنگ ستارگان” و شاگرد جورج لوکاس در دسامبر ۲۰۲۰مسئولیت ساخت اسپین‌آف آسوکا را برعهده گرفت و این به آن معنا بود که فیلونی نه تنها ازرا و ثراون را وارد لایو اکشن مندلورین می‌کند، بلکه تعداد زیادی از شخصیت‌های انیمیشن مورد علاقه‌اش “جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون” را نیز معرفی خواهد کرد.

در نتیجه، نقش ازرا به یکی از نقش‌های پر طمطراق تبدیل شد و ۶ماه قبل از شروع مراحل انتخاب بازیگرش، ایمان اسفندی به دوستانش گفت که اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

ایمان اسفندی می‌گوید ۶ماه قبل از شروع مراحل انتخاب بازیگر به مدیر برنامه‌هایم ایمیل زدم و گفتم: ” من نقش ازرا بریجر را بازی خواهم کرد.”

۶ماه بعد از آن پیشبینی یک تست رمزآلود انتخاب بازیگر برای شخصیتی به نام “ریز” انجام شد و اسفندی و مدیر برنامه‌اش به سرعت متوجه شدند که شخصیت “ریز” در واقع همان “ازرا” است. در نهایت ایمان اسفندی به عنوان بازیگر نقش “ازرا” انتخاب شد و پیشبینی خودش را به سادگی محقق کرد.
ازرا در پایان مجموعه تلویزیونی و انیمیشنی “شورشیان جنگ ستارگان” همه چیز را فدا کرد تا بتواند خودش و ثراون را در کهکشان دیگری اسیر کند تا قدرت شیطانی ثراون خنثی شود. در نتیجه، ازرا رویدادهای سه گانه جنگ ستارگان را از دست داد.

پس از دیدار دوباره ازرا و سابین در آسوکا، اسفندی و بوردیزو در اپیزود هفتم صحنه‌ای را بازی می‌کنند که در آن صحنه، سابین ازرا را از تمام اتفاقاتی که در زمان غیبت طولانی‌اش رخ داده است، آگاه می‌کند.

قسمت اول آسوکا با ازرا و سابین به پایان می‌رسد؛ در واقع ازرا که به خانه بازگشته، دوباره با هرا سیندولا (مری الیزابت وینستد) متحد شده و می‌داند که ثراون به کهکشانی که او برای محافظت از آن فداکاری کرده، بازگشته است اما هنوز نمی‌داند که معامله سابین و دشمن منجر شده که این اتفاقات رخ بدهد.

هم‌اکنون ساخت قسمت دوم اسپین‌آف آسوکا یک احتمال است و اسفندی به شرط آنکه در قسمت اول آن اسپین‌آف خوب بازی کند، به آن قسمت نیز راه پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است بتواند در فیلم از پیش اعلام شده‌ای که خط داستانی جنگ ستارگان در آن به پایان می‌رسد هم بازی کند.

ایمان اسفندی می‌گوید که اگر در قسمت دوم اسپین‌آف آسوکا هم بازی کند، خوشحال خواهد شد.

او بیان کرد: من شبیه هریسون فورد هستم و برای ادامه زندگی هنری‌ام نیازی به ازرا ندارم و ترجیح می‌دهم که داستان آن شخصیت به مناسب‌ترین شکل به پایان برسد. بنابراین اگر داستان ازرا در قسمت اول اسپین‌آف آسوکا تمام شود، دست‌هایم را بلند می‌کنم، خدا را شکر می‌کنم و به راهم ادامه می‌دهم.

مترجم: نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

 

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/10/10 11:57
شماره خبر : 94713
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94713
بدون نظر

پیام بگذارید