a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

آن سوی درختان نخل به کارگردانی مریم بنم بارک ساخته می‌شود

فیلم سینمایی آن سوی درختان نخل به کارگردانی مریم بنم بارک، جلوی دوربین خواهد رفت.

به گزارش سینماآفیس به نقل از خبرگزاری صبا: مریم بنم بارک، فیلمساز مراکشی، درام آن سوی درختان نخل را می‌سازد.

این فیلم در یکی از محلات قدیمی مراکش، فیلمبرداری خواهد شد.

علت انتخاب این مکان قدیمی، شباهت آن با کشور مراکش در نیم قرن قبل است.

این فیلم روایتگر استعمار فرانسه در مراکش و مبارزه علیه آن است.

این دومین فیلم بلند سینمایی این کارگردان است.

شخصیت اصلی این فیلم جوانی مراکشی است که به واسطه دوستان و همسایگان انقلابی که دارد جذب آرمان‌های انقلاب و مبارزه با اشغالگران خارجی می‌شود.

پیچش محوری داستان فیلم زمانی است که او ناخواسته به یک زن ثروتمند فرانسوی که به عنوان توریست به مراکش آمده، دل می‌بندد و بین آرمان‌های انقلاب و عشق بر سر دوراهی قرار می‌گیرد.

سازندگان فیلم درصدد بودند تا یکی از ستارگان سرشناس سینمای فرانسه نقش زن ثروتمند و میانسال را بازی کند زیرا بنم بارک بر این باور بود که حضور یک چهره معروف فرانسوی می‌تواند به بهتر و وسیع‌تر دیده شدن فیلم کمک کند. اما پائین بودن رقم سرمایه آنها، مانع از عملی‌شدن این اقدام شد.

تهیه‌کنندگان مراکشی و چند سرمایه‌گذار فرانسوی در این پروژه حضور دارند.

بنم بارک گفته است: «برای تعریف یک رویداد تاریخی مهم مثل مبارزات مردم مراکش علیه سلطه بیگانگان، باید از داستانی جذاب بهره گرفت که بتواند بیننده را تا پایان ماجراها به دنبال خود بکشد. این همان کاری است که فیلم‌های سینمایی انجام می‌دهند. فیلم و سینما کلاس درس تاریخ نیست که آموخته‌های تاریخی را به شکلی خشک در اختیار تماشاچی قرار دهد. هنر تصویر، این قدرت را دارد که با قصه‌گویی و تعریف جذاب و شنیدنی یک رویداد، تعداد بیشتری از مخاطبان را به سمت خود بکشاند و روی آنها تاثیر بگذارد. این همان کاری است که قصد دارم در آن‌سوی درختان نخل انجام دهم. فیلم من روایتی سینمایی از یک مقطع مهم و بزرگ تاریخی مراکش خواهد بود.»

مریم بنم بارک فیلمساز ۳۹ ساله مراکشی/فرانسوی است که فیلم «سوفیا»ی او در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد و در محافل سینمایی مورد توجه واقع شد.

انتهای پیام/

کیمیا جهان پرور

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/11/02 09:56
شماره خبر : 69750
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=69750
بدون نظر

پیام بگذارید