a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
آتش‌بس فوری در غزه

کارگران برلیناله خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستند

پایگاه خبری سینماآفیس: کارگران برلیناله "جشنواره بین‌المللی فیلم برلین" خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستند و از رئیس جشنواره می‌خواهند که همین کار را بکند.

پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از ورایتی گزارش می‌دهد: گروهی از کارگران برلیناله نامه سرگشاده‌ای را منتشر کردند و در آن نامه از رئیس هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین خواستند که “موضع نهادی قوی‌تری” درباره آنچه که این بیانیه “حمله کنونی به زندگی فلسطینی‌ها” می‌خواند، اتخاذ کند.

نامه سرگشاده گروهی از کارگران برلیناله که دوشنبه‌ شب در اینستاگرام و با پیوندی به فرم گوگل برای امضای دیگران منتشر شد، پاسخی به بیانیه ۱۹ ژانویه برلیناله درباره جنگ اسرائیل و حماس بود.

ماریئت ریسن بیک و کارلو چاتریان روسای هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در قالب بیانیه ۱۹ ژانویه گفتند که ما با همه قربانیان بحران‌های خاور میانه و جاهای دیگر ابراز همدردی می‌کنیم و افزودند که “ما در برابر همه اشکال تبعیض موضعی قاطع داریم و به درک بین فرهنگی متعهد هستیم.”

کارگران برلیناله در نامه سرگشاده‌شان چنین نوشته‌اند: “ما به طرز دردناکی از پویایی غیر قابل تحمل اینرسی نهادی در بخش فرهنگی آلمان آگاه هستیم و محدودیت‌های فعلی تحمیل شده بر گفتار را می‌شناسیم. ما می‌خواهیم جشنواره را در سطح بالاتری برگزار کنیم.

پلتفرم بین‌المللی مانند برلیناله و ما در نقش برنامه‌‌نویس، مشاور، ناظم و تسهیل‌کننده در کنار سایر کارگران برلیناله می‌توانیم و باید مخالفت خود را با حمله کنونی به زندگی فلسطینی‌هااعلام کنیم.

ما به جنبش همبستگی جهانی می‌پیوندیم تا خواستار آتش‌بس فوری و آزادی همه گروگان‌ها شویم.”

تا به حال ۳۰ کارگر برلیناله از اعضای کمیته انتخاب بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم برلین تا هماهنگ‌کنندگان مهمانان این نامه را امضا کرده‌اند.

در بخش دیگری از بیانیه کارگران برلیناله چنین آمده است که “ما تلاش‌های منزوی و جزئی برای ایجاد فضای مبادله را تصدیق می‌کنیم و انتظار داریم که جشنواره امسال با برگزاری فضاهای گفت‌وگو فعالانه‌تر و گفتمانی‌تر برگزار شود.”

برلیناله رویداد تاینی هاوس (خانه کوچک) را در طول هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برگزار می‌کند که بازدیدکنندگان بتوانند در قالب آن رویداد گفت‌وگوی آزادی درباره جنگ اسرائیل و غزه داشته باشند.

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از ۱۵ تا  ۲۵ فوریه برگزار می‌شود و فضای تاینی هاوس (خانه کوچک) از ۱۷ تا ۱۹ فوریه باز خواهد بود.

مترجم: نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/11/26 11:32
شماره خبر : 95622
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95622
بدون نظر

پیام بگذارید