a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
هیچ سرزمین دیگری

مبارزه فعالان فلسطینی با سربازان اسرائیلی در تریلر مستند “هیچ سرزمین دیگری”

(سینماآفیس): یک تیم فیلمساز فلسطینی - اسرائیلی تریلر مستند "هیچ سرزمین دیگری" را در برلیناله به نمایش می‌گذارند.

پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از هالیوود ریپورتر گزارش می‌دهد:  بازال آدرا یک فعال جوان فلسطینی و یووال آبراهام یک روزنامه‌نگار اسرائیلی با هدف جلوگیری از اخراج اجباری فلسطینی‌ها و تخریب خانه‌های آنها توسط مقامات اسرائیلی، تریلر مستند “هیچ سرزمین دیگری” را در برلیناله به نمایش می‌گذارند.

آنها می‌گویند: “ما باید صدایمان را بلند کنیم، نه اینکه سکوت کنیم، انگار هیچ انسانی در اینجا زندگی نمی‌کند.

فیلم “هیچ سرزمین دیگری” بخشی از زندگی آدرا را روایت می‌کند؛ آدرا با تهدید اخراج فلسطینی‌ها از جامعه سفری یاتا در کرانه باختری مخالف است؛ انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی که با نام یاتا شناخته می‌شود، سازمانی فرامرزی و متشکل از ۲۶۰  شرکت هواپیمایی است. این انجمن هم‌اکنون ۸۳ درصد از ترافیک هوایی جهان را به خودش اختصاص می‌دهد.

یکی از صحنه‌های آن فیلم مستند سربازان اسرائیلی را نشان می‌دهد که به روستای محل زندگی آدرا یورش می‌برند و عوامل تولید فیلم را دنبال می‌کنند.
یک سرباز اسرائیلی در حالی که سعی می‌کند به عوامل تولید فیلم که در حال فرار هستند، برسد، می‌گوید فکر می‌کنید از کی فیلم می‌گیرید؟

آدرا تحت اشغال نظامی و آبراهام آزادانه و بدون محدودیت زندگی می‌کنند؛ تنش بین ۲ فیلمساز در تریلر فیلم مستند “هیچ سرزمین دیگری” نمایان می‌شود.

آبراهام در جایی به همکار فیلمسازش می‌گوید بعدها تو به دیدن من می‌آیی، نه اینکه همیشه من به دیدنت بیایم.

آدرا نیز با چهره‌ای خالی از احساس به این حرف جواب می‌دهد.

“هیچ سرزمین دیگری” روز شنبه در قالب برنامه پانورامای برلیناله دیده می‌شود.

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از ۱۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ مصادف با ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ تا ۶ اسفند ۱۴۰۳ در آلمان برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از  ویترین‌های سینمای جهان است و طبیعتا خواسته یا ناخواسته رخدادهای جهان به واسطه تولید و نمایش فیلم‌ها در آن منعکس می‌شوند.

مترجم: نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

 

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/11/28 02:31
شماره خبر : 95647
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95647
بدون نظر

پیام بگذارید