a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

شیزوفرنی؛ مرور بسیاری از مطالب روانشناسانه به زبانی ساده

سینماآفیس: نمایش "شیزوفرنی" که  به نویسندگی و کارگردانی حامد رحیمی از دهم بهمن ماه تا ۱۵ اسفند هر شب ساعت ۲۱:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد سالن یک به روی صحنه می رود، مرور بسیاری از مطالب روانشناسانه به زبانی ساده است.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد:نمایش شیزوفرنی که به نویسندگی و کارگردانی حامد رحیمی از دهم بهمن ماه تا ۱۵ اسفند هر شب ساعت ۲۱:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد سالن یک به روی صحنه می رود و در صورت استقبال تماشاگران تمدید هم می شود، با سبک کار کمدی گروتسک تولید شده و هر چیزی در آن به صورت زشت و غیر عادی تحریف شده است؛ این نوع طنز بسیار نزدیک به طنز سیاه است به گونه ای که موجب خنده ی همراه با اندوه می‌شود.

سبک کمدی گروتسک به گونه‌ای است که  یک شخصیت عجیب بین شخصیت هایی با طنز محض یا طنز سیاه قرار می‌گیرد و به این شکل کارگردان علاوه بر جذب مخاطب و گرفتن خنده از آنها، مفاهیم و ارزش های مد نظر خود را نیز به خورد تماشاگران می دهد.

مخاطبان نمایش «شیزوفرنی» شاهد حضور پررنگ و همراهی گروه موسیقی مهرداد بهزاداول (گروه فاصله و شرنگ) در تمام طول نمایش هستند.

نمایش «شیزوفرنی» با اشاره به اسمش دارای تم روانشناسانه است و بسیاری از مطالب علمی روانشناسی را به ساده ترین زبان ممکن به نمایش می‌گذارد.

آماده‌سازی گروه ۴۰ نفری برای نمایش «شیزوفرنی» که ۷۰ روز زمان برده است.

به‌گفته ی سینا رازانی بازیگر نقش اصلی نمایش «شیزوفرنی»،  این کار قطعا تجربه ی جدیدی برایش هست.

نمایش «شیزوفرنی» از نظر امیر غفارمنش متن خوبی دارد و حامد دیوانه‌ی خوبیست.

کارگردان نمایش «شیزوفرنی» معتقد است  همانطور که در این سال ها قد و قواره ی فکری او بزرگ تر شده،  این‌کارش نیز تغییر کرده است.

شایان ذکر است نمایش «شیزوفرنی» نتیجه تلاش‌های حامد رحیمی نویسنده و کارگردان، مسعود والا تهیه‌کننده، امیر غفارمنش، سینا رازانی، کارواین خدادیان، شادی اصفهانی، ماریه ماشاالهی، مرجان آقانوری، آرام نیک‌بین، کسری ریاحی، رامتین سلیمانی، علی کاظم‌پور، داوود مهرداد، کامبیز نیک‌آمیز، افسانه بیجانی، هلن سرگزی، هامون هدایتی، امیر پوریا مسعودنیا، فرزانه شاکری، نسیم محمدی، زهرا محمدی، ستاره آقایی، نسرین نعمتی، علی کریمی و حامد رحیمی بازیگران، عسل کلامی سرپرست گروه کارگردانی، سیاوش عباسی مدیر تولید، مهرداد بهزاداول آهنگساز و خواننده، امین استاد نوازنده کیبورد، سعید مبینی نوازنده گیتار الکتریک، محبوبه بهزاداول و زیبا بهزاداول نوازندگان درامز، ظاهر علی رمضانی نوازنده گیتار باس، مهرپاد زحمتکش نوازنده کمانچه، مبینا منصوری نوازنده دف و دایره، مهرناز عباسی طراح لباس، شبنم روزبهانی طراح گریم، فرشاد نصیری طراح نور، کارولین خدادیان طراح حرکت، مجتبی حسین راد طراح محتوا و مهدی رایگانی طراح گرافیک است.

مبینا دورانی

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/12/12 07:32
شماره خبر : 95753
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95753
بدون نظر

پیام بگذارید