a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

برپایی نمایشگاه «کهن الگوها» در گالری آرتمیس

پایگاه خبری سینماآفیس: نمایشگاه «کهن الگوها» آثاری از بیتا آزادی 10 اسفند در گالری آرتمیس در هتل لاله پارک تبریز برپا می شود.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد:  بیتا آزادی در خصوص این آثار گفت: این آثار مبتنی بر مطالعات دو سال اخیرم در خصوص آرکتایپ رب النوع های المپ نشینان یونانی بر اساس نظریات روانشناس سوئیسی کارل گوستاو یونگ و اسطوره شناس آمریکایی جوزف کمبل و بهره گیری از یونگین ها آفریده شده اند. بررسی و کنجکاوی شخصی در رابطه با تأثیر کهن الگوها در روان آدمی دستمایه پروژه اخیرم بود.

وی افزود: معتقدم یک آویزه تزئینی هرگز نمی تواند صرف در زیبایی های بصری محدود شود و داستان هایی ریشه در تجارب نسل های هر ملت در آنها ، نهفته است که از دریچه نگاه و تفسیر شخصی هنرمند می گذرد.

با تولد هر انسان مجموعه ای از اتفاقات درون فردی که بر ناخودآگاه هر شخص موثر است با او زاده می شود و آرکتایپ ها یا کهن الگوها به مفهوم ابدی و ازلی در ناخودآگاه جمعی انسان ها حضور دارند.

آزادی ادامه داد: معمولا آنهایی که با روان شناسی یونگ آشنایی دارند کهن الگوها را با خدایان یونان گروه المپ نشینان می شناسند. در این مجموعه هشت خدای مرد و هفت خدای زن به نمایش در آمده اند.

 

گفتنی است: نمایشگاه «کهن الگوها» از ۱۰ تا ۱۵ اسفند از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری آرتمیس هتل لاله پارک تبریز میزبان علاقمندان به این عرصه هنری است.

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/12/11 10:58
شماره خبر : 95757
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95757
بدون نظر

پیام بگذارید