a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
وحيد بيطرفان

وحید بیطرفان ، سر میز پوکر

سینماآفیس: سريال پوكر باز به نويسندگى و كارگردانى وحيد بيطرفان ، به تهيه كنندگى سيد ياسر فقيهى بزودى به شبكه نمايش خانگى مى آيد .

وحید بیطرفان  و پوکرباز

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد که انسان خانه‌نشین شده و به دنبال سرگرمی‌هایی باشد که در خانه در دسترس قرار بگیرند.

در همان زمان شبکه نمایش خانگی شکل گرفت و آثار تصویری را به خانه مردم برد. این شبکه از زمان شکل‌گیری‌اش تا به امروز هر از چند گاه ارمغان‌های ویژه‌ای را برای ما دارد.

یکی از ارمغان‌های شبکه‌ نمایش خانگی که در آینده نزدیک به ما می‌رسد، سریال “پوکرباز” با نویسندگی و کارگردانی وحید بیطرفان و تهیه‌کنندگی سید یاسر فقیهی است.

ما در قالب این گزارش با وحید بیطرفان نویسنده و کارگردان سریال “پوکرباز” صحبت کردیم تا چند و چون تولید سریال مذکور را از او جویا شویم و بدانیم که چه زمانی این ارمغان شبکه نمایش خانگی به مردم می‌رسد.

 

وحید بیطرفان نویسنده و کارگردان سریال “پوکرباز” چنین به سوالات خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس پاسخ داد: سال ٩۵ سریالى معمایى پلیسى ساختم با نام “تلاطم” ، سریالى حادثه اى با رویکرد اجتماعى که با ساختارى بسیار متفاوت از آثار مشابه ، حتى آثار حال حاضر تلویزیون بود؛ تلاطم” ، قصه روز جامعه بود . قصه آدمهاى مختلفى که بى هیچ دلیلى بهم تلاقى می‌کرد و سرنوشت هرکدام را رقم مى زد. از درگیرى خیابانى یک جوان عصیانگر گرفته تا هزینه دادن هاى گزاف یک عده خاص به خبرنگارهاى فرى لند ژورنالیست براى بازتاب برخی از وقایع در شبکه‌های اجتماعی.

او افزود: همه اینها با یک ساختار غیر خطى بسیار دقیق توسط من و مهدى اسدزاده نگارش شده بود . به همه چیز بارها و بارها فکر شده بود تا به این شکل نگارش شود. من در طول ساخت سریال “تلاطم” متعهد به فیلمنامه بودم تا بهترین حالت از این قصه را بسازم البته طرح و قصه اصلى نوشته شده بود و من و مهدى آن را بازنویسى مفصلى کردیم. به نحوى که تمام قصه قبلى رو به جز طرح و اسکلت داستان کنار گذاشتم و شروع کردیم به ساخت یک بناى جدید.

 

نویسنده و کارگردان سریال “پوکرباز” بیان کرد: الان بعد از گذشت بیش از ٧ سال از ساخت “تلاطم” ، من و مهدى مشغول سریال هیجان انگیز دیگرى شدیم به نام “پوکرباز”؛ “پوکرباز” نیز همچون “تلاطم” سعی دارد دست‌های پشت پرده اى را براى مخاطب رو کند. این سریال، یک سریال معمایی حادثه‌ای است و به گونه‌ای روایت مى شود که مخاطب در هر لحظه دچار شگفتی خواهد شد.

او گفت: مخاطب در سریال “پوکرباز” با آدم‌هایی مواجه می‌شود که آنقدر مرموز و عجیب و پوکر فیس هستند که تا بلایى سرشان نیاید، دستشان رو نمی‌شود . اما وقتى پاى یک زن به میان بیاید دیگر هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست!!!

بیطرفان ادامه داد: من در حدود ۱ سال و نیم روی طرح سریال “پوکرباز” کار کردم تا فرم قصه قوام پیدا کند .  در واقع من و یاسر فقیهی طرح اولیه سریال “پوکرباز” را در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ به ساترا دادیم و در فروردین ماه سال جاری مجوز صادر شد.

 

او بیان کرد:از آنجایی که نگارش یک قصه جذاب نیازمند طراحی درست با گره‌های عجیب و غریب است ، مجبور شدم کمى سختگیرانه‌تر نگارش فیلمنامه سریال “پوکرباز” را پیش ببرم.

نویسنده و کارگردان سریال “پوکرباز” افزود: من بعد از اتمام طرح و تایید  مجوز از طرف ساترا ، از مهدى اسد زاده رفیق همیشه همراه و  نویسنده خلاق درام دعوت کردم در مرحله نگارش همراه من باشد.

وحید بیطرفان گفت : این روزها، همزمان با مرحله نگارش ، سید یاسر فقیهى ، تهیه کننده محترم سریال هم در حال جذب سرمایه برای تولید سریال  است که به زودى این امر هم به سرانجام خواهد رسید.

او ادامه داد: پس از پایان نگارش فیلمنامه “پوکرباز”، این سریال وارد مرحله پیش تولید رسمی خواهد شد .

نویسنده و کارگردان سریال “پوکرباز” بیان کرد: من بازیگرانی را برای ایفای نقش در سریال “پوکرباز” کاندید کرده‌ام. بازیگرانی از میان حرفه‌ای‌های سینما که بعضا این روزها در سریال‌های نمایش خانگی هم حضور دارند که البته نام آنها پس از آغاز پیش تولید و تائید نهایی رسانه‌ای خواهد شد. این را هم اضافه کنم که در سریال “پوکرباز” کنار بازیگران طراز اول سینما، بازیگران جدیدی نیز حضور خواهند داشت که نام آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.

نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/12/12 07:50
شماره خبر : 95739
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95739
بدون نظر

پیام بگذارید