a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

جوایز اصلی گولدبَگن سوئد به فیلم مثلث غم رسید

فیلم سینمایی مثلث غم به کارگردانی روبن اوستلوند، برنده جوایز اصلی گولدبَگن سوئد شد.

به گزارش سینماآفیس به نقل از خبرگزاری مهر: ۶ جایزه از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای نقش‌آفرینی دالی دلئون، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای زلاتکو بوریچ بهترین طراحی لباس و بهترین چهره‌آرایی از جوایز گولدبَگن سوئد به فیلم سینمایی مثلث غم ساخته روبن اوستلوند، رسید.

این فیلم سینمایی در هجو سرمایه‌داری عنان گسیخته است.

مثلث غم اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و جایزه نخل طلا را برد. این فیلم ۴ جایزه از جوایز فیلم اروپا از جمله جایزه بهترین فیلم را کسب کرد و هم در اسکار و هم در بفتا نامزد کسب جایزه شده است. در اسکار گرچه فیلم به دلیل اینکه بیشتر به زبان انگلیسی است واجد حضور در بخش اسکار بین‌المللی نشد، اما در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و فیلمنامه اوریجینال نامزد شده است.

در بخش‌هاب دیگر نیز

جایزه بهترین بازیگر مرد سوسک طلایی به گرینت روشیتیوون رسید که برای اولین بار در برابر دوربین در نقش زلاتان ابراهیمووچ نوجوان، ستاره فوتبال سوئد در فیلمی بیوگرافیکی از ینس سجورگن با عنوان «من زلاتان هستم» ظاهر شد. یک بازیگر نوجوان دیگر یعنی سیگرید جانسون نیز برای بازی در فیلم «ملکه کمدی» ساخته سانا لِنکین به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شد.

جایزه بهترین فیلمنامه به طارق صالح برای «توطئه قاهره» رسید که از سوی سوئد به اسکار بین‌المللی معرفی شده بود.

در بخش تکنیکی نیز «خرچنگ سیاه» آدام برگ از نتفلیکس با بازی نائومی رپیس و جیکوب آفتبرو برنده بزرگ بود و جایزه بهترین فیلمبرداری را برای یوناس آلکاریک، بهترین جلوه‌های تصویری و بهترین طراحی تولید را برد.

جوایز گولد بگن (سوسک طلایی) از سال ۱۹۶۴ اهدا می‌شود و بالاترین افتخار سینمای سوئد است.

انتهای پیام/

‌کیمیا جهان پرور

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/11/06 01:17
شماره خبر : 70136
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=70136
بدون نظر

پیام بگذارید