a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

سینماآفیس از حواشی تازه‌ترین اثر کویتی‌پور گزارش می‌دهد:

“ممد نبودی” که “رئیس” را ببینی

 

 

(سینماآفیس) – محمدمهدی اسماعیلی در واکنش به آهنگ جدید کویتی‌پور آن را فاقد مجوز عنوان کرد و تبعات و مسئولیت این آهنگ را با منتشر کننده نسبت داد. 

 

 

به تازگی و در آستانه ماه محرم قطعه آهنگی از غلامعلی کویتی‌پور مداح مشهور در فضای مجازی منتشر شده که با واکنش‌‌هایی از سوی مردم و کاربران همراه بوده است. 

 

قطعه‌ی “رئیس” تازه‌ترین آهنگ غلامعلی کویتی‌پور مداح و نوحه‌سرای سال‌های جنگ که پیشتر به مناسبت آزادسازی خرمشهر قطعه‌ی “ممد نبودی…” او شهرت جهانی یافته بود، آنچنان واکنش‌هایی را به دنبال داشت که کمتر کسی فکر می‌کرد این حماسه‌خوان جبهه و جنگ روزی از در انتقاد درآید و چهره‌ای تازه از خود به نمایش بگذارد.

 

شرایط بد اقتصادی، بحران‌های زیست محیطی و اقلیمی، فساد اخلاقی و اقتصادی برخی از مسئولین کار را به جایی رسانده که این مرد جبهه و جنگ و همرزم شهید محمد جهان‌آرا،این قطعه انتقادی را منتشر کند. 

 

آهنگ تازه‌ی او تحسین مردم را به همراه داشت و عصبانیت و واکنش خشم‌آلود طرفداران وضع موجود. 

تا جایی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت ابراهیم رئیسی آهنگ تازه کویتی‌پور را فاقد مجوز خواند و مسئولیت آن را بر عهده خود او دانست.

وزیر ارشاد افزود: طبیعتا کاری که بدون مجوز منتشر شود، مسئولیتش متوجه منتشر کننده آن است.

 

اندک اندک محدودیت‌ها و طعنه و تشرهای مخالفان آهنگ تازه کویتی‌پور از راه می‌رسند و تا در توان دارند هم طعنه می‌زنند و هم از در محدودیت برای او وارد می‌شوند‌.

 

این سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم نشان از آن دارد که غلامعلی کویتی‌پور برای گفتمان رسمی دیگر غیر خودی است و باید با او جور دیگری تا کنند.

 

پرسش اینجاست که آیا غلامعلی کویتی‌پور راه تازه‌ای برگزیده است و دیگر آن کویتی‌پور سابق نیست یا اینکه فقط آهنگی انتقادی خوانده و همچنان به نگاه رسمی وفادار است؟

 

اما آنچه که پیداست غلامعلی کویتی‌پور قدم در راه دیگری نهاده و نوستالژی “ممد نبودی ببینی” او همچنان برای خیلی‌ها دلرباست. این دلربایی اکنون در شکل و شمایل دیگری از این مداح معروف خودنمایی می‌کند.

 

اما موزیک رئیس که ویژه ماه محرم بو به صورت مشترک با دانیال مقدم خواننده جوان، محتوایی شدید انتقادی به مسئولان کشور داشته و  با دیالوگ معروف خسرو شکیبایی در فیلم «دلشکسته» آغاز می‌شود از همان ابتدا لحن تند و تیز دارد و بخشی از آن در سبک رپ ارائه می‌شود. 

طوفان این موزیک در شبکه‌های اجتماعی نیز بی‌سابقه بوده است.

در ادامه واکنش برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به آهنگ جدید غلام کویتی پور را بررسی می‌کنیم،:

 

بهمن بابازاده، کارشناس موسیقی نوشت:

باورش سخت است ولی #کویتی‌پور امروز جدیدترین اثرش رئیس» را با همراهی یک خواننده جوان منتشر کرده و با تندترین ادبیات ممکن، به مدیران و مسئولین ایران تاخته… این کلام و حملات، روی ملودی نوحه تاریخی کویتی پور «چنگ دل» بازخوانی شده که میزان حملات و نقدها در آن قطعا بی سابقه است…

 

کاربر دیگری در واکنش به آهنگ رئیس کویتی‌پور نوشته:

ارزشی وقتی از جایی که فکر نمیکنه میخوره اینجوری میشه اقای کویتی‌پور  نشون داد حساب مکتب حسین از اینا جداست اجرت با مولا

 

کاربر دیگری از موضع جدید کویتی‌پور چنین تعبیری به دست داده است:

آقای حاکمیت! دقت میکنی با اصالت‌هایی که با نردبان آنها بر فراز شدی و زمانی که شیپور جنگ نواخته شد مردانه ایستادند و دلسوزند و دلسوخته، ازت ناامید شده و عطایت را به لقایت بخشیده اند؟! پیرمردانی که نمک گیر سفره سراسر فساد و تبعیض و کثافت کاریت نشدند! باختی آقا… بدم باختی

 

سردبیر سابق روزنامه همشهری هم در واکنش به جدیدترین اثر کویتی‌پور اینطور نوشته:

آقای کویتی‌پور  آیا تبدیل شدن شما به محوری برای ایجاد کمپین علیه تمام ارزشهای اعتقادی و باورهای دینی مردم در ماه محرم جای تنبه و بیداری ندارد؟ یکی بر سرِ شاخ و بن می‌بُرید خداوند بستان نظر کرد و دید بگفتا که بیچاره بد می‌کند نه با من که با نفس خود می‌کند.

 

کاربری با نام رها در توییتر اینطور به ترانه جدید کویتی‌پور واکنش نشان داده است:

در زمانه مداح‌های مجیزگو، تو کویتی‌پور باش!

 

کاربری دیگر هم نوشته:

از محتوا که بگذریم، باید دید واقعاً چه چیزی کویتی‌پور  رو در فرم از “چنگ دل” به رئیس رسونده؟! این همه پسرفت در همه‌چیز چرا؟!

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/05/06 03:45
شماره خبر : 92171
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=92171
بدون نظر

پیام بگذارید