a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

مصاحبه با «سونیا فردی پور »کارگردان فیلم اولی در چهلمین دوره  جشنواره فیلم کوتاه تهران

« یادگاری » سونیا فردی پور درجشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

(سینماآفیس)-سونیا فردی پور بازیگر فیلم های «نذری مامان عزت» ، «تنهایی ماه» ، «تخته گازمحرمانه» سریال «تعطیلات طلایی» فیلم یادگاری رابه جشنواره فیلم کوتاه تهران رساند.

سونیا فردی پور با “یادگاری” در چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شرکت کرد.

خانم «فردی پور » حدود ۳ سال بصورت فشرده، بازیگری، فیلمسازی جامع ، فیلمنامه نویسی پیشرفته ، عکاسی ، فیلمبرداری و تدوین و مباحث دیگر سینمای را آموزش دیده اند

و الان هم همچنان مشغول این کلاس های آموزشی برای یادگیری بهتر سینما هستند .

«سونیا فردی پور » به عنوان بازیگر در آثاری همچون فیلم های «نذری مامان عزت» درسال ۱۴۰۰،

«تنهایی ماه» درسال ۱۳۹۹،

«تخته گازمحرمانه» درسال ۱۴۰۲،

فیلم «مرغ بیست میلیونی »به  تهیه‌کنندگی« قدرت‌الله صلح‌میرزایی» و کارگردانی «حامد صلح‌میرزایی» است در سال ۱۴۰۰

وسریال «تعطیلات طلایی»به ایفای نقش پرداخته است.

علاوه بر بازی جلوی دوربین در سال ۱۴۰۰بازی در نمایش«مجهول ابن اجل» به کارگردانی آقای «سیروس کهوری نژاد» در سالن« مهرگان » را هم تجربه کرد.

بعداز آن تصمیم به کارگردانی یک نمایشنامه خوانی با عنوان «لباسی برای مهمانی »نوشته «محمد رحمانیان» را گرفت و بعد از تمرین وآماده سازی بازیگران وبا ایفای یکی از نقش ها این اثر را به روی صحنه پلاتو« آژمان» برد.

بعد ازآن به کارگردانی نمایش «تونل » در سالن «اهورا » درسال ۱۴۰۲ پرداخت که نقش یکی ازکاراکترها  را هم برعهده داشت  ودرحال حاضر با فیلم کوتاه «یادگاری» درنقش نویسنده و کارگردان وبه تهیه کنندگی انجمن سینمای در جشنواره این دوره حضور دارد.

فیلم در مورد پسری ده ساله است که در شرایط اقتصادی ضعیفی زندگی می کند ولی خودش را به دروغ ثروتمند جلوه می دهد و همین دروغگویی او را به دردسر می اندازد.

خانم فردی پور این ایده رابه این دلیل انتخاب کرده اند که در شروع راه نویسندگی هستند و ترجیح می دهند داستان ها از شخصیت و زندگی شخصی خودشان وام گرفته شده باشندو به همین دلیل داستان شخصیت اصلی فیلم« سعید و ماجرایش» را از زندگی خودش الهام گرفته است.

این کارگردان برای انتخاب بازیگرهای کودک خود درچند آموزشگاه بازیگری  فراخوان زده بودند وبا گرفتن تست از بین تعداد زیادی از کودکان شرکت کننده بازیگران کودک فیلمشون رو انتخاب کردن و برای نقش اصلی  از فردی که سابقه حرفه ای بازیگری داشتند و از روی بازی در فیلم های دیگرشان برای نقش سعید انتخاب کردن و در چندین تماس و طی دو ماه راضی به بازی فیلمشان شده اند و بعد از انتخاب بازیگران ،حدود ۲۰ جلسه تمرین با بازیگرهای کودک قبل از فیلمبرداری داشته اند.

فیلمبرداری فیلم ۳ روز طول کشیده و مجوز ساخت فیلم از طریق انجمن سینمای جوانان ایران و ناجی هنر گرفته شده است وفیلمبرداری در دو لوکیشن متفاوت  یکی واقع در خیابان کلارک و دیگری حوالی جنت آباد صورت گرفته است.

فیلم  در ژانر کودک و نوجوان  ساخته شده و کارگردان قبل از فیلمبرداری چندین بار فیلمنامه را دکوپاژ کردن و از اساتید مربوطه هم راهنمایی گرفتند و در حین فیلمبرداری هم از نظرات مفید فیلمبردار استفاده کرده اند.

ودرنهایت گفتند هدف و انگیزه شان ازساختن این فیلم به تصویر کشیدن گوشه ای از دغدغه ها و مشکلات کودکان بود و بیان کردند با اینکه ساختن اولین فیلم هم سخت وهم  درحین حال شیرین بودولی قطعا فیلمسازی را در هرژانری که توان نوشتن داشته باشم و تهیه کننده مناسب داشته باشد ادامه خواهم داد چون در قید و بند ژانر خاصی نیستم.

انتهای پیام/

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/08/02 08:36
شماره خبر : 93326

ارشد روانشناسی بالینی، نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه ،دستیارکارگردان و برنامه ریز فیلم وتأتر،روابط عمومی، همخوان ،خبرنگار

لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=93326
بدون نظر

پیام بگذارید