a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
حامد علامتی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح کرد؛

همه امکانات کانون در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت

(سینماآفیس) - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تشریح برنامه‌های این مرکز برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان گفت؛ ۴ هزار مربی کانون و کارشناسان آماده پذیرایی کودکان و نوجوانان هستند.

حامد علامتی در نشست خبری «تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان ۱۴۰۲» که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان در تابستان سال جاری گفت: در آستانه فرا رسیدن تابستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همه امکانات و ظرفیت‌های معنوی و مادی را برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بسیج کرده است.

 

وی با اشاره به این مطلب که اوقات فراغت مختص تابستان نیست، اظهار کرد: کانون در طول سال نیز در این خصوص برنامه‌هایی دارد اما فرصت تابستان فرصت خوبی برای پایه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی است و شروع فعالیت تابستانی، شروع فعالیت‌های یکسال است.

 

حامد علامتی در ادامه سخنان خود یادآور شد: اعضا و مخاطبان مستقیم کانون، حدود نیم میلیون نفر است و مخاطبان غیرمستقیم حدود ۲ میلیون نفر است. همچنین ۱۰۳۹مرکز ثابت و سیار در ۳۱ استان و ۲۵۰۰ روستا داریم. مساحت کتابخانه‌های ما در سراسر کشور نیز ۴۰ هزار هکتار است و ۳ هزار عنوان کتاب در قالب ۹ میلیون کتاب در کتابخانه‌های کانون وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: شعار فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «در مسیر قله» و شعار «ایمان، امید و دانایی» در سراسر کشور خواهد بود و تمام ادارات استان‌ها و ۴ هزار مربی کانون و کارشناسان آماده پذیرایی کودکان و نوجوانان هستند.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امسال برای اولین بار طرح مراکز الگو را خواهیم داشت که بر اساس سه رویکرد مهارت فکر و اندیشه، مسائل تربیتی و سلامت ذهنی و جسمی برگزار می‌شود و ثبت‌نام تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در سطح یک به‌صورت رایگان انجام می‌شود که شامل مواردی چون کتابخوانی، قصه‌گویی و سرود است.

 

علامتی با اشاره به برپایی کارگاه‌های آموزشی، مهارتی و تربیتی به‌صورت حضوری و مجازی برای کودکان و نوجوانان، گفت: برگزاری ۱۲ هزار کارگاه در طول تابستان پیش‌بینی شده است که البته برنامه سطح ۲ است که هر کارگاه بین ۸ تا ۱۲ جلسه است. همچنین ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به صورت مجازی داریم که ۱۳ کارگاه به صورت آفلاین و ۱۶۰ کارگاه برخط پیش‌بینی شده است.

 

مدیرعامل کانون پرورشی در ادامه سخنان خود به برگزاری کارگاه‌های «حال خوش زندگی» اشاره کرد و گفت: این کارگاه در قالب مهارت‌های هشت‌گانه امیدواری، خوش‌بینی، معنویت، شادی و نشاط، هوش هیجانی و جرأت‌مندی است و یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های کانون و پایه فعالیت‌ها، کتاب و کتابخوانی است که فعالیت‌های ویژه ترویج و توسعه کتابخوانی به صورت ثابت، پستی و سیار در نظر گرفتیم؛ فقط ۱۷۷ کتابخانه سیار پیش‌بینی شده است.

 

حامد علامتی یادآور شد: طرح مسابقه کتابخوانی با نام «یک قاچ کتاب» در بستر اپلیکیشن شاد نیز از دیگر برنامه‌های ما است و این مسابقه در قالب یک کتاب کودکانه و یک کتاب نوجوانانه برای همه کودکان و نوجوانان است همچنین با توجه به اهمیت مناسبت‌های ملی و مذهبی داریم که برای این مناسبت‌ها برنامه ویژه داریم.

 

اجرای طرح یاریگران زندگی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر

 

حامد علامتی تصریح کرد: اجرای طرح «یاریگران زندگی» با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کودکان و نوجوانان آسیب دیده در اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌هاست که در این راستا اقدامات فرهنگی داریم که در مراکز منتخب کانون اجرا می‌شود، همچنین امسال برای اولین بار در کانون، خانواده‌ها را به سبد فعالیت‌های کانون وارد می‌کنیم چون معتقدیم یکی اضلاع تربیت و محور آن، خانواده است که بر این اساس برنامه‌هایی برای والدین به ویژه مادران داریم به عنوان مثال طرح «خانواده آگاه» به صورت حضوری و مجازی در شاد برگزار می‌شود.

 

وی افزود: معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برنامه‌های تولیدی را مدنظر قرار داده است و در بخش کتاب، ۵۰۰ عنوان کتاب چاپ کردیم که ۱۵۰ عنوان کتاب، چاپ اول است و حدود ۳۵۰ عنوان تجدید چاپ داریم که یکی از شاخص‌های تجدید چاپ، پرمخاطب بودن است.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های سینمایی کانون اشاره کرد و گفت: در حوزه فیلم و پویانمایی، دو فیلم ما در جشنواره فجر سیمرغ گرفتند که فیلم «در آغوش درخت» از جمله بود که امسال در صدد اکران آن هستیم و پویانمایی «بچه زرنگ» را داریم که بهترین سیمرغ بلورین جشنواره فجر را در حوزه پویانمایی کسب کرد. در صدد هستیم تا بازار پردازی فرهنگی و الگوسازی برای این پویانمایی داشته باشیم و در نظر داریم که شهریور امسال اکران شود. فیلم کوتاه سمپاش تا امروز ۱۴۲ جایزه ملی و بین المللی را اخذ کرده است.

 

به گفته علامتی، مراکز تئاتر کانون با همت معاونت تولید فعال شده است و تریلر‌های سیار در مناطق محروم، آسیب‌پذیر و روستایی و عشایری یکروز هم تعطیل نشده است.

 

حامد علامتی همچنین با بیان اینکه بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی از تابستان آغاز می‌شود، گفت: امسال توانستیم ثبت ملی قصه‌گویی را به نام کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان داشته باشیم که در این راستا از سال گذشته، کار پژوهشی و میدانی انجام شد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون زبان اظهار کرد: کانون زبان هم در تابستان ۸ زبان دارد و امسال در نظر داریم برای اولین بار زبان فارسی را برای ایرانیان خارج از کشور ارائه دهیم که با همکاری بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان فارسی در حال بررسی است.

 

در بخش دیگری از این نشست فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با اشاره به فعالیت‌‌های کانون برای کودکان ۶ تا ۱۸ سال گفت: خدمات ما در کانون ۶ تا ۱۸ سالگی است و عمده فعالیت ما حوزه کودک است. طرح ملی کانون مدرسه از ابتدای مهر امسال شروع می‌شود و اعضای ما بازوهای فرهنگی در مدارس و جهت پشتیبانی فعالیت‌های تربیتی خواهند بود.

 

کریمی، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: ۱۱ سالن در تابستان برای سینمای کودکان داریم که ۴ فیلم را آماده تولید داریم و در جشنواره فجر با ۲ فیلم و ۸ پویانمایی حضور خواهیم داشت.

 

در این نشست از کتاب جدید «بازی، شادی، خلاقیت» به نویسندگی سید میثم هاشم‌زاده و فاطمه آرام‌جان با حضور مدیرعامل و معاونان تولید و فرهنگی کانون رونمایی شد.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این کتاب چند نکته دارد که با هدف پرورش خلاقیت، رشد و تکامل همه جانبه برای کودکان پیش‌بینی شده است و ویژه والدین و مربیان است و علاوه بر مهارت‌های فکری و ذهنی، مهارت‌های جسمی مورد توجه است.

 

سید میثم هاشم‌زاده نویسنده کتاب بازی، خلاقیت، شادی نیز گفت: بازی به بچه‌ها کمک می‌کند ابتکار عمل و خلاقیت داشته باشند و با توجه به شرایط شهرنشینی، ایجاد شرایط برای بازی بچه‌ها کم شده است و بچه‌ها نمی‌توانند هیجانات خود را تخلیه کنندی افزود: بازی‌ها در کتاب با هر وسیله و در هر مکانی می‌تواند اجرا شود.

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/04/02 00:47
شماره خبر : 91488
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=91488
بدون نظر

پیام بگذارید