a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

در نشست رسانه‌ای "تابستان همان سال" مطرح شد؛

قصه‌گویی در سینمای ما رنگ باخته است

سینماآفیس: کارگردان فیلم "تابستان همان سال" در نشست رسانه‌ای فیلم‌اش تشریح کرد: واقعیت امر این است که من سعی کردم در فیلم "تابستان همان سال" قصه‌گو باشم؛ اکنون قصه‌گویی در سینمای ما رنگ باخته است.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد:  نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «تابستان همان سال» ۱۳ بهمن ماه مصادف با دومین روز از چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر  با حضور محمود کلاری کارگردان، علی اوجی تهیه‌کننده، سمیرا حسن‌پور، فریبا نادری، رایان سرلک و رونیکا بهرام‌زاده از بازیگران فیلم، کوهیار کلاری مدیر فیلمبرداری، کامیاب امین‌عشایری طراح صحنه در سینمای رسانه برگزار شد.

محمود کلاری کارگردان فیلم “تابستان همان سال” در این نشست گفت: من قبلا به نوعی آن طرف صحنه بودم، روزگاری عکاس بودم و در نشریات کار می‌کردم و اکنون این طرف صحنه هستم.

او  بابت صدای بد پخش فیلم در سالن از  همه عذرخواهی کرد و بیان کرد: امروز روز دوم چهل و دومین  جشنواره فیلم فجر است و من  امیدوارم مجریان برگزاری این  جشنواره نظم بیشتری به نمایش‌ها بدهند تا فیلم‌ها درست‌تر دیده شوند؛ دقیقه ۲۰ فیلم هنوز افراد در سالن رفت و آمد می‌کردند. من حداقل در جشنواره‌های مختلف جهانی چنین چیزی ندیده‌ام و افراد پس از پخش فیلم دیگر حق ورود به سالن را ندارند.

کارگردان فیلم “تابستان همان سال” تشریح کرد: واقعیت امر این است که من سعی کردم در فیلم “تابستان همان سال” قصه‌گو باشم؛ دقیقا مانند مادربزرگ خودم.

کلاری افزود:  اکنون قصه‌گویی در سینمای ما رنگ باخته است.

او درباره ریتم فیلم گفت: ما هیچ تدبیری برای ریتم کند یا تند فیلم نداشتیم. براساس تجربه ۴ دهه‌ ارتباط با افراد مختلف و آموختن از هر آن‌ها، فکر کردم که در ارتباط با موضوع باید فیلم ساخت و ریتم تند و کند به برداشت مخاطب روز بستگی دارد. این را از من بشنوید که دست‌کاری در این مقوله به فیلم ضربه می‌زند. فیلمی که فطرت کندی دارد، هیچگونه تند نمی‌شود و فیلم با مضمون و محتوای هر سکانس ریتم می‌گیرد. درنهایت به نظرم فیلم ریتم متناسب با خودش را دارد.

کارگردان این فیلم  در ادامه درباره سکانس پایانی فیلم گفت: بافت قدیمی شهر در حال خراب شدن است و جای خود را به یک معماری بی‌هویت می‌دهد.

من متولد و بزرگ شده تهران هستم و ریشه خانوادگی‌ام به شمال تهران باز می‌گردد.

نیما یوشیج با پدربزرگ من همشهری بودند و شعری از نیما درون‌مایه اصلی فیلم من بود.

رایان سرلک بازیگر خردسال  فیلم “تابستان همان سال” در ادامه نشست  بیان کرد: برای من افتخار بزرگی بود که در فیلم آقای کلاری بازی کنم، به من خیلی خوش گذشت و از ایشان بسیار یاد گرفتم. همچینن خوشحالم که در کنار بازیگران این فیلم بازی کردم.

وی درباره سخت‌ترین سکانس خود در این فیلم گفت: “تابستان همان سال” در زمستان ضبط شد و ما باید در سرمای زمستان، لباس تابستانی می‌پوشیدیم.

انتهای پیام/.

 

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/11/15 09:28
شماره خبر : 95265
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95265
بدون نظر

پیام بگذارید