a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
بی‌بدن

در نشست رسانه‌ای فیلم "بی‌بدن" مطرح شد؛

فیلم “بی‌بدن”یک فیلم اجتماعی است

سینماآفیس: فیلم "بی‌بدن" یک فیلم اجتماعی است که در آن مسئله‌ای اجتماعی رخ داده است.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد:  نشست خبری فیلم «بی بدن» ۱۳ بهمن مصادف با دومین روز برگزاری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر  با حضور سید مصطفی احمدی تهیه کننده، کاظم دانشی نویسنده، حبیب خزایی فر موسیقی، مهدی صیاد چهره پرداز، مرتضی علیزاده کارگردان، مهدی سعدی تدوینگر، مهران ممدوح مدیرفیلمبرداری، امیر زاغری طراح صحنه و اصحاب رسانه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

کاظم دانشی نویسنده فیلمنامه فیلم “بی‌بدن” در این نشست گفت: شایعه شده که فیلمنامه فیلم “بی‌بدن” از روی جزئیات یک پرونده نوشته شده اما این‌طور نیست؛ فیلمنامه فیلم “بی‌بدن” همچون فیلمنامه فیلم “علفزار” از چند پرونده نوشته شده است.

او افزود: ما می‌خواستیم اصالت فیلم “بی‌بدن” را روی روایت بگذاریم  و اثری را خلق کنیم که برای مخاطب جذاب باشد؛ اکنون سینمای اجتماعی به مرحله‌ای رسیده که هر چه می‌خواهی بگویی و زمانی هم که گیر می‌کنیم، طبیعتا به دنبال احقاق حق می‌رویم.

نویسنده فیلمنامه فیلم “بی‌بدن” بیان کرد: من هر اعتراضی که کردم به فیلم‌هایم کردم. من بچه این سینما هستم،  سال‌ها در صف جشنواره ایستادم و برای فیلمم جنگیدم تا به اینجا برسم. از کسی هم جز خداوند نمی‌ترسم؛ ما در اواخر آذر فیلم “بی‌بدن” را کلید زدیم و اکنون اثری شسته و رفته برای شما پخش کردیم.

دانشی ادامه داد:  سوال من این است که چرا باید فیلمنامه ما را قبل از اکران منتشر کنید؟ به چه حقی این اتفاق افتاده؟ خیلی از فیلم‌ها که یک سال در صف جشنواره هستند، اکنون با پرده سبز اکران می‌شوند! شاهد و ناظر این ماجراها خانم شاکردوست است. دیروز پس از تماشای این فیلم به قدری متاثر شده بود که نمی دانستیم به ایشان چه بگوییم. ایران و این مملکت برای ما مهم است.

او از حاضران پرسید: آیا فیلم “بی‌بدن” لایق این نبود که در بخش اصلی و سودای سیمرغ باشد؟

نویسنده فیلم “بی‌بدن” تاکید کرد که “بی‌بدن” انتخاب هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر بوده است.

دانشی در پاسخ به این سوال که آیا فردی از قوه قضاییه فیلم را دیده و نظر این قوه چه بوده، گفت: کارگروه قوه قضاییه فیلمنامه را مطالعه کردند و نکته‌هایی مطرح کردند که برخی نقطه نظرات هم اعمال شده است.

مصطفی احمدی تهیه‌کننده فیلم “بی‌بدن” در بخش دیگری از نشست گفت: سازمان سینمایی برای ساخت این پروژه بسیار با ما همکاری کرد و ما خیلی زود وارد پروسه تولید شدیم.

مرتضی علیزاده کارگردان این فیلم سینمایی در پاسخ به این سوال که چرا منکر اقتباس از پرونده غزاله و آرمان هستید، اظهار کرد: ما فیلمی اجتماعی ساختیم که در آن مسئله‌ای جنایی اتفاق می‌افتد. بدون جانب‌داری در همه ارگان‌ها فیلم را پی گرفتیم و باید بگویم که قرار نیست درباره کنش کاراکترهای قصه قضاوت‌ کنیم؛ بلکه هر آن چه که در جامعه بوده را عنوان کردیم.

وی افزود: ما درباره موضع گیری نه به اعدام و طرفداری از قصاص فیلم نساخته‌ایم.

در بخش دیگری از این نشست خبری، حبیب خزایی‌فر آهنگساز این فیلم بیان کرد: ساخت موسیقی «بی‌بدن» سخت و پرچالش بود؛ چرا که بستر فیلم تم جنایی داشت و غم یک خانواده هم در فیلم جاری بود. در نتیجه این مسائل ساختن موسیقی فیلم را هم متمایز کرده بود.

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/11/15 09:19
شماره خبر : 95268
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95268
بدون نظر

پیام بگذارید