a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
ابدیت

روایت فائزه هاجری از عشق انسان به جاودانگی در ” ابدیت “

سینماآفیس: گالری خانه دوست از ۲۹ دی ماه تا ۴ بهمن ماه سال جاری پذیرای افرادی است که به واسطه علاقه خود به هنر و هنرمند پای در نمایشگاه "ابدیت" می‌گذارند.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد: نمایشگاه “ابدیت” یک نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی است، با کیوریتوری فائزه هاجری و آثار هنرمندانی از جمله : سحر اصغری، سوگند اکبری داریان، الهام امیدی قمی، ساحل امان‌پور، زهرا برفره، سالومه پایور، معصومه پرورده، سمیه پنانه، پریسا ترابیان، عاطفه ترابی بروجردی، مریم رضایی، علیرضا خداکرمی، رضا سمیاری، یاسمین سمیاری، مریم شریفی شوریجه، هادی زکریایی، رویا فرخی صدقیانی، حیدر عرفانی، عسل قهرمانی، فاطمه محبی، ماندانا هاشمی و فائزه هاجری را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

خبرنگار سینماآفیس در این گزارش پای صحبت‌های فائزه هاجری نشسته تا درباره کم و کیف برگزاری نمایشگاه “ابدیت” گپ و گفتی با هم داشته باشند.

شما شرح گپ و گفت مذکور را در اینجا می‌خوانید:

-نمایشگاه  “ابدیت” با چه هدفی برگزار شد و چه نکات حائز اهمیتی دارد؟

*هدف از برگزاری نمایشگاه “ابدیت” شناخت هنرمندان نسل جدید و حمایت معنوی از آنان در جهت معرفی و شکوفایی هنرشان است.

نکته حائز اهمیت در این نمایشگاه گردآوری مجموعه ای ارزشمند از هنرهای تجسمی است؛ ما در نمایشگاه “ابدیت” آثار ارزشمندی نظیر عکس، نقاشی، مجسمه، کالیگرافی و تذهیب را کنار هم می‌بینیم.

– از نظر شما برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه “ابدیت” چه تاثیری روی قشر هنرمند و هنر دوست دارد؟

* این نمایشگاه‌ها هنرمندان و مخاطبانشان را با همدیگر آشنا می‌کنند و باعث می‌شوند که بین ۲ دسته مذکور تعامل ایجاد شود؛ نمایشگاه “ابدیت” و نمایشگاه‌های شبیه آن ایجاد فضای مناسبی برای فروش آثار هنری هستند و پویایی جریان هنر را نشان می‌دهند.

هم چنین در نمایشگاه‌های گروهی فضای مناسبی برای آشنایی با سبک و دیدگاه هنرمندان دیگر ایجاد می‌شود و نمی‌توان از اهمیت این نکته چشم‌پوشی کرد.

فائزه هاجری

فائزه هاجری

 

– مهمترین رویکرد نمایشگاه “ابدیت” چیست؟

*من فکر می‌کنم نادر رهسپار جواب این سوال را به زیبایی در بیانیه قلم زده است.

ما را با آمـدنها و رفـتنهای مـداوم کاری نیست، صـبح آمـده‌ایم و شب نشده کمـر به رفتن خواهیم بسـت. در ایـن فرصـت کـوتاه اما، دسـت از حـرکت نمی‌کشیم. هر آنچـه در وجـودمان به امانت گذاشته‌اند جمع می‌کنیم، تا نقشی بر این دنیای در حال گذر ببندیم، تا جای پای خودمان را برای آیندگان به یادگار بگذاریم. شاید که روزی، زمانی، جایی، برای آنها یک تلنگر باشد.

هر روز برای ما یک فرصت جدید است، یک قاب خالی که می‌توانیم بر آن تاثیر بگذاریم. ممکن است این تغییر، هر چقدر جزئی هم که باشد ماندگار شود و بین نسلهای بعد از ما دست به دست بچرخد.

– از هنرمندانی که در  نمایشگاه “ابدیت” شرکت کرده‌اند، برایمان بگویید.

*۲۳ هنرمند با ۳۴ اثر ارزنده در نمایشگاه “ابدیت” شرکت کرده‌اند؛ از نکات حائز اهمیت در این نمایشگاه حضور افتخاری چندین هنرمند شاخص و شناخته شده نظیر سامان شادانلو (ایلخان) است.

در اینجا باید بگویم  که  ساحل امان‌پور یکی از هنرمندان جوان نمایشگاه “ابدیت” دیگر بین ما نیست ولی آثارش آذین‌بخش دیوار گالری خانه دوست است  و این امر گواهی  است بر این ادعا که هنر جاودانه است و اثرش می ماند بر جریده این عالم.

انتهای پیام/.

 

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/10/27 12:31
شماره خبر : 94919
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94919
بدون نظر

پیام بگذارید