a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
کتاب سیاه

کتاب سیاه نیجریه ای و رکورد شکنی در نتفلیکس

سینماآفیس : فیلم (کتاب سیاه) به کارگردانی ادیتی افیونگ که با سرمایه یک میلیون دلار ساخته شد، در سال ۲۰۲۳ با بیش از ۲۰ میلیون بازدید در جدول‌های جهانی نتفلیکس، در رتبه سوم جدول‌های جهانی نتفلیکس قرار گرفت.

کتاب سیاه Black Book

به گزارش پایگاه خبری سینما آفیس :

به نقل از خبرگزاری هالیوود ریپورتر؛ سال ۲۰۲۳ سالی بود که نالیوود تاریخ‌ساز نتفلیکس شد.

به کارگردانی ادیتی افیونگ، اولین فیلم نیجریه‌ای شد که به رتبه سوم جدول‌های جهانی نتفلیکس رسید.

این فیلم که با سرمایه یک میلیون دلار ساخته شد، فقط ۴۸ساعت پس از اکران، ۵.۶میلیون بازدیدکننده داشت و سپس نظر ۲۰میلیون بازدیدکننده را به خودش جلب کرد.

در خلاصه فیلم چنین آمده است که یک باند پلیس فاسد پسر پل ادیما با بازی ریچارد موفه- دامیجو اسطوره سینمای نیجریه را می‌ربایند و ادیما سوگند انتقام می‌خورد.

موفقیت فیلم (کتاب سیاه) در کسب رتبه سوم جدول‌های جهانی نتفلیکس، سطح فیلم‌های نیجریه‌ای را افزایش داده است.

فیلم‌های نیجریه‌ای اثبات کرده‌اند که می‌توانند نیروی محرکه‌ای برای نتفلیکس و سایر سرویس‌های مشابه باشند و سینمای قاره آفریقا را به سراسر جهان صادر کنند.

افیونگ می‌گوید صنعت سینمای نیجریه “هم‌اکنون در نقطه‌ای است که جهان باید به آن توجه کند.”

کارگردان فیلم (کتاب سیاه) درباره ساخت بزرگترین فیلم نالیوود و اینکه چرا صنعت فیلم نیجریه قوی است، گفت: (کتاب سیاه) اولین فیلم من به عنوان کارگردان است.

من به یاد می‌آورم که در اولین روز فیلمبرداری متوجه شدم که یکی از کم تجربه‌ترین افراد گروه هستم؛ بنابراین گفتم ببینید بچه‌ها! احتمالا مقیاس فیلمنامه این فیلم شبیه هر کاری است که تا به امروز انجام داده‌آید و همه اعضای گروه را تحت فشار قرار می‌دهد اما اگر به من اعتماد کنید، بهترین فیلمی را که تا به حال ساخته‌ایم، می‌سازیم.

۲هفته بعد از شروع فیلمبرداری، ناظر فیلمنامه من را کنار کشید و گفت: ادیتی فکر می‌کردم که در روز اول فیلمبرداری کمی گستاخ بودی اما الآن دارم آنچه را که آن روز گفتی، می‌بینم.

من بزرگترین فیلم نالیوود را تولید کردم اما انتظار نداشتم که کارم بتواند رتبه سوم جدول جهانی نتفلیکس را به خودش اختصاص بدهد.

راز موفقیت فیلم (کتاب سیاه) چیست؟

افیونگ می‌گوید: ما حدود ۲سال را صرف نوشتن و آماده‌سازی فیلمنامه کردیم. معمولا فیلم‌های نالیوود طی ۲تا ۳ هفته فیلمبرداری می‌شوند؛ ما فیلم (کتاب سیاه) را در بیشتر از ۴ماه فیلمبرداری کردیم.

او بیان کرد: من زمان زیادی را صرف کردم تا مطمئن شوم که تصویرهای گرفته شده از لحاظ کیفی با استانداردهای جهانی مطابقت دارند زیرا می‌خواستم فیلم را بر اساس استانداردهای جهانی تولید کنم.

مترجم :‌ نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

 

 

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/09/30 06:11
شماره خبر : 94477
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94477
بدون نظر

پیام بگذارید