a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
جشنواره فیلم هاینان

محکومیت جشنواره فیلم هاینان چین به عدم پرداخت جوایز برندگان گذشته

سینماآفیس : جشنواره فیلم هاینان چین به عدم پرداخت جایزه به برندگان دوره‌های گذشته‌ محکوم شد.

پایگاه خبری سینما آفیس : پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم جزیره هاینان چین در مراسم افتتاحیه خود که روز ۱۶دسامبر برگزار شد، از چهره‌های معتبر جهانی چون نوری بیلگه جیلان رئیس هیئت داوران و نویسنده برنده نخل طلا استقبال کرد و رسانه‌های دولتی محلی این رخداد را بستری برای ارتباط و همکاری فیلمسازان دانستند.
اما جشنواره فیلم هاینان چین همچنان در سایه اتهامات مربوط به عدم پرداخت صدها هزار دلار جایزه نقدی که در دوره‌های گذشته به فیلمسازان جوان وعده داده شده بود، قرار دارد.
فیلم (گربه خود را رها کن) به کارگردانی یینی کیان تهیه‌کننده چینی برنده جایزه ۱.۵میلیون یوآنی ( ۲۱۲هزار دلاری) جشنواره هاینان ۲۰۲۰ شد اما سازنده فیلم می‌گوید که فقط ۲۲۵۰۰۰یوآن (۳۲۰۰۰دلار) دریافت کرده است.
یینی می‌گوید برگزارکننده سابق جشنواره هاینان اعتراف می‌کرد که به برندگان جوایز جشنواره بدهی دارند اما برگزارکنندگان جشنواره تا امروز تعهدات قراردادی خودشان را انجام نداده‌اند. بهانه‌های آنها شامل تعطیلی ناشی از همه‌گیری و اختلافات داخلی بین سهامداران بود.
هر از گاهی یعنی درست قبل از هر دوره برگزاری جشنواره فیلم هاینان چین، برگزارکنندگان جشنواره با ما تماس می‌گرفتند و وضعیت تولیدمان را جویا می‌شدند. ما نیز فکر می‌کردیم که مشکلمان به زودی حل می‌شود اما در نهایت هیچ چیز حل نشد.
چند تن از کارمندان ارشد و سابق دبیرخانه این جشنواره می‌گویند که همچنان به دنبال دریافت دستمزدهای پرداخت نشده خود هستند. برخی از ادعاها به سال‌ها قبل بازمی‌گردد.

به نقل از خبرگزاری هالیوود ریپورتر؛

مترجم : نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

 

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/09/29 02:45
شماره خبر : 94441
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94441
بدون نظر

پیام بگذارید