a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
نویسنده کتاب اوپنهایمر

نقاط قوت و ضعف کار کریستوفر نولان به روایت نویسنده کتاب اوپنهایمر

سینماآفیس: کای برد نویسنده کتاب اوپنهایمر درباره نقاط قوت و ضعف فیلم نولان صحبت کرد.

پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از هندوستان تایمز گزارش می‌دهد: کای برد نویسنده‌ای نیست که از کارگردانی که از کتابش اقتباس کرده و فیلمی ساخته که حق مطلب را درباره منبع‌اش  رعایت نمی‌کند، شکایت کند. آن فیلم “اوپنهایمر” است.

روایت کریستوفر نولان از جی رابرت اوپنهایمر  فیزیکدان هسته‌ای آمریکایی تا به امروز بیش از ۹۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخته است و از نامزدهای جوایز نود و ششمین دوره اهدای جوایز اسکار به حساب می‌آید.
کای در قالب مصاحبه‌ای که در جشنواره ادبیات جیپور با هندوستان تایمز داشت، گفت: “بگذارید روشن کنم که فیلم نولان افسانه‌ای است. آن فیلم یک دستاورد هنری بزرگ و اقتباسی فوق‌العاده از کتاب است.

من می‌توانم کل جملات و پاراگراف‌های برگرفته شده از کتاب را در دیالوگ‌های فیلم تشخیص دهم.”

او افزود: “من از نولان بسیار سپاسگزارم.”

 

مقدمه و پایان

کای فکر می‌کند کسانی که کتاب “اوپنهایمر” را می‌خوانند، از آنچه که قبل و بعد از داستان فیلم کریستوفر نولان رخ داده، مطلع می‌شوند.

نویسنده کتاب اوپنهایمر گفت: “فیلم “اوپنهایمر” خیلی طولانی است اما یک فیلم سه ساعته نمی‌تواند کاری را که یک کتاب ۷۲۰ صفحه‌ای انجام می‌دهد، انجام دهد. مثلا هیچ چیزی درباره دوران کودکی اوپنهایمر در نیویورک در فیلم “اوپنهایمر” دیده نمی‌شود.

اوپنهایمر پس از محاکمه سال ۱۹۵۴ به جزایر سنت جان ویرجین رفت اما در این باره هم چیزی در فیلم کریستوفر نولان دیده نمی‌شود؛ این داستان غم‌انگیزی است.

اوپنهایمر در محاکمه سال ۱۹۵۴ واقعا تحقیر و نابود شد.

رونوشت تمام جلسات یک ماهه به نیویورک تایمز درز کرد.

همه در آمریکا به این باور رسیده بودند که اوپنهایمر مردی غیر قابل اعتماد و بی وفا است. مردم فکر می‌کردند که شاید اوپنهایمر جاسوسی برای روس‌ها باشد.
باور مردم اوپنهایمر را عمیقا آزار می‌داد.

 

درباره سیاست نولان

نولان با ترسیم برخی از سکانس‌ها می‌خواهد بینندگان را مجبور کند که خودشان تصور کنند که چه اتفاقی در هیروشیما و ناکازاکی افتاده است و این بسیار تاثیرگذارتر از نمایش کلیپ‌های خبری قدیمی از شهرهای ویران شده و خالی از سکنه است.

 

شخصیت کل‌نگر اوپنهایمر

کای ادعا می‌کند که کتاب “اوپنهایمر” در مقایسه با فیلم آن تصویر کامل‌تری از اوپنهایمر و شخصیت او را ارائه می‌دهد.

او گفت: “کتاب با فضایی متشکل از کلمات، داستان را با جزئیات و پیچیدگی بیشتر نقل می‌کند.”

نویسنده کتاب “اوپنهایمر” استدلال می‌کرد که خوانندگان کتاب متوجه می‌شوند که اوپنهایمر چه اندازه برای یادگیری فیزیک کوانتومی تلاش کرده است؛ اوپنهایمر فیزیکدان تجربی و ریاضیدان خوبی نبود اما بینش غریزی درباره فیزیک کوانتوم داشت و درک آن بسیار دشوار است.

کای می‌گوید کیلیان مورفی با چشمان آبی روشن، صدای بسیار متمایز و شیوا، صحبت کردن آرام و لهجه‌ای شبیه به لهجه افرادی که در ساحل شرقی نیویورک زندگی می‌کنند، شخص مناسبی برای بازی در نقش اوپنهایمر است.

مترجم: نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/11/21 07:42
شماره خبر : 95438
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95438
بدون نظر

پیام بگذارید