a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
دسته جدید جوایز اسکار

دسته جدید جوایز اسکار اضافه شد

سینماآفیس: اسکار از  نود و هشتمین دوره خودش به بعد  به بهترین مدیران بازیگری جایزه می‌دهد.

دسته جدید جوایز اسکار

پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از ورایتی گزارش می‌دهد: هیئت مدیره آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از ایجاد یک دسته‌بندی قابلیت جدید در اسکار خبر دادند و گفتند جایزه این دسته در نود و هشتمین مراسم اسکار به فیلم‌های اکران شده در سال ۲۰۲۵، داده می‌شود.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از سال ۲۰۲۶ جایزه بهترین مدیران بازیگری را به فیلم‌های بلند انیمیشن می‌دهد؛ شعبه مدیران بازیگری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در جولای ۲۰۱۳ تشکیل شد و امروزه نزدیک به ۱۶۰ عضو دارد.

بیل کرامر مدیرعامل آکادمی علوم و هنرهای سینمایی و جانت یانگ رئیس آن آکادمی می‌گویند که مدیران بازیگری نقش اساسی در فیلم‌سازی دارند.

مدیران بازیگری از اواخر دهه ۱۹۹۰ تلاش می‌کردند که مراسم اسکار آنها را به رسمیت بشناسد اما آنها در آن زمان حامیان زیادی نداشتند و به نتیجه مطلوب نرسیدند.

چاد استاهلسکی کارگردان “جان ویک: فصل ۴” سال گذشته در قالب مصاحبه‌ای به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی پیشنهاد کرد که از بدلکاران حمایت کنند و در مراسم اسکار به آنها جایزه بدهند.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در مارس ۲۰۲۳ شعبه تولید و فناوری را تشکیل داد تا بتواند از همه عوامل تولید فیلم‌های هالیوودی حمایت کند؛ افراد زیادی در مراحل مختلف  تولید یک فیلم سینمایی با هم همکاری می‌کنند.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی هر ساله مراسم اسکار را با هدف شناختن شایستگی‌های هنری و فنی در صنعت فیلم، برگزار می‌کند؛ نخستین دوره جوایز اسکار در سال ۱۹۲۹ برگزار شد.

امیل یانگینز نخستین برنده اسکار بود. او بازیگر فیلم‌های “آخرین فرمان” و “راهی که همه می‌روند” است.

۲ نفر از برندگان جایزه نوبل تا به امروز موفق به دریافت جایزه اسکار شده‌اند؛ جورج برنارد شاو در سال ۱۹۲۵ جایزه نوبل ادبیات را گرفت و سپس در سال ۱۹۳۸ جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد.

مترجم: نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

 

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/11/21 09:10
شماره خبر : 95469
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95469
بدون نظر

پیام بگذارید