a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
جیمز دولان

نام جیمز دولان در پرونده قاچاق جنسی دیده می‌شود

سینماآفیس: یک زن ادعا می‌کند که جیمز دولان او را تحت فشار قرار داده تا در سال ۲۰۱۴ ملاقاتی با واینستین داشته باشد و آن ملاقات به تجاوز به او منجر شد. هر ۲ مرد این اتهامات را رد کردند.

پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از هالیوود ریپورتر گزارش می‌دهد؛ شبکه مدیران و شرکت‌های هالیوودی که ادعا می‌شود از جنایات جنسی هاروی واینستین اطلاع داشتند و انجام آنها را تسهیل می‌کردند، با تنظیم شکایتی علیه جیمز دولان غول پشت پرده رویدادهای زنده‌ای چون استادیوم سرپوشیده چند منظوره، مدیسون اسکوئر گاردن و

شبکه‌های ای ام سی گسترش میابد.

یک ماساژور که برای دولان کار می‌کرد، ادعا می‌کند که دولان در یک دهه پیش او را تحت فشار قرار داده است تا ملاقاتی با واینستین داشته باشد و در آن ملاقات به او تجاوز جنسی شده است.

آن زن مدعی است که دولان در سال ۲۰۱۴ و یک سال قبل از پیوستن به هیئت مدیره شرکت واینستین از رفتارهای غیرمتعارف واینستین مطلع بوده است.

ای. دانیا پری وکیل دولان اتهامات مطرح شده را رد کرد و رابطه دولان و واینستین را “دوستی” خواند.

او افزود: به نظر می‌رسد آنچه در اینجا به عنوان شکایت مطرح شده، سرقت ادبی از پرونده‌های قبلی شکل گرفته علیه آقای واینستین است؛ این ادعاها منعکس‌کننده اقدام تلافی‌جویانه وکیلی است که پرونده‌های متعددی را علیه آقای دولان مطرح کرده است و در حکمی علیه او پیروز نشده و نمی‌تواند پیروز شود.

واینستین هم‌اکنون در حال گذراندن ۳۹ سال زندان برای تجاوز است و همچنان از مدیران شرکت‌های مطرح هالیوودی که زمانی به غول سابق سینما وابسته بودند، به دلیل کمک کردن به تجاوزات ادعایی شکایت می‌شود.

شایان ذکر است هاروی واینستین تهیه‌کننده فیلم آمریکایی است. او و برادرش شرکت سرگرمی میراماکس را تاسیس کردند.

آنها در سال ۲۰۰۵ شرکت واینستین را تاسیس کردند.

هاروی واینستین که یک جایزه اسکار را به خاطر تولید فیلم ” شکسپیر عاشق ” دریافت کرده، در اکتبر ۲۰۱۷ و پیرو اتهامات آزار جنسی که بر علیه‌اش مطرح شده بود، از شرکت‌اش و آکادمی علوم و هنرهای سینما اخراج شد.

او سپس در ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ با تائید یکی از دادگاه‌های ایالت نیویورک به ۲۳ سال حبس محکوم شد.

یک قاضی لس‌انجلسی نیز در فوریه ۲۰۲۳ هاروی واینستین را به دلیل تجاوز و سایر جرائم جنسی به ۱۶ سال حبس دیگر محکوم کرد.

مترجم: نسرین خدایاری.

انتهای پیام/.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/10/27 04:59
شماره خبر : 94944
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94944
بدون نظر

پیام بگذارید