a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

آیا اپل پس از “آرگایل” می‌تواند ۲۰۰میلیون دلار برای پروژه‌های بزرگ سینمایی هزینه کند؟

پایگاه خبری سینماآفیس: اپل با استقبال از تقاضای سینماها از صرف هیچ هزینه‌ای دریغ نکرده و ۲۰۰ میلیون دلار برای تولید فیلم‌های حماسی تاریخی، درام‌های جنگی و کمدی‌های اکشن هزینه کرده است.

پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از ورایتی گزارش می‌دهد: صرف هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری برای تولید فیلم‌های سینمایی برای اکثر استودیوها توجیه اقتصادی ندارد و مخرب خواهد بود اما اپل به عنوان یکی از پر درآمدترین شرکت‌های جهان عادت دارد که پول زیادی را در فضای سرگرمی خرج کند.
آیا این غول فناوری می‌تواند همچنان هزینه‌های کلانی را صرف سینما کند؟ یا مجموعه‌ای از آثار ضعیف در نهایت این شرکت را به صرفه‌جویی در مصرف مجبور می‌کنند؟

این سوال زمانی مطرح شد که فیلم “آرگایل” به کارگردانی متیو وان در اولین نمایش خود فقط ۳۵ میلیون دلار در سطح جهان فروش کرد؛ این سومین باری است که اپل هزینه زیادی را صرف تولید یک فیلم کم‌درآمد می‌کند.

فیلمی در مقیاس و اندازه فیلم “آرگایل” باید ۵۰۰ میلیون دلار فروش در سطح جهان داشته باشد تا بتواند هزینه‌ها را جبران کند.

کمتر از ۱۰ فیلم در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ توانستند درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری در سطح جهان داشته باشند.

 

کسب درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری برای فیلم “آرگایل” بعید است زیرا این فیلم کمدی اکشن با بازی برایس دالاس هاوارد نویسنده گوشه‌گیری رمان‌های جاسوسی، نقدهای منفی را به دنبال داشت نمرات دلسردکننده‌ای را از مخاطبانش گرفت.

وان برنامه‌ریزی کرده بود که “آرگایل” را به یک ۳گانه تبدیل کند اما آن فیلم هم‌اکنون در مسیری قرار گرفته که به شکل‌گیری اولین شکست سال منجر می‌شود.

شایان ذکر است که شرکت اپل برای تولید فیلم‌های “قاتلان ماه گل” به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و “ناپلئون” به کارگردانی ریدلی اسکات هم سرمایه‌گذاری کرده است.

 

فیلم‌های “قاتلان ماه گل” و “ناپلئون” تا به حال به ترتیب ۱۵۶ میلیون دلار و ۲۱۹ میلیون دلار در سطح جهان درآمد کسب کرده‌اند؛ در اصل آن فیلم‌ها کمی کمتر یا بیشتر از هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری‌شان فروش کرده‌اند.

با وجود همه اینها، اپل در مقایسه با سایر شرکت‌ها، مدل کسب و کار متفاوتی دارد و فیلم‌های آن کم‌هزینه‌تر نخواهند شد.

اپل داده‌های مرتبط با تعداد بینندگان فیلم‌هایش را منتشر نمی‌کند بنابراین نمی‌توان متوجه شد که مخاطبان صنعت سینما تا چه اندازه از فیلم‌هایی چون ” قاتلان ماه گل” و “ناپلئون” استقبال کرده‌اند؛ درآمد این فیلم‌ها ممکن است از درآمد آثاری که برای نمایش خانگی تولید می‌شوند، بیشتر باشد اما فیلم‌های مذکور، فیلم‌های پر مخاطبی نخواهند بود.

به نظر می‌رسد که هم‌اکنون شرکت اپل به کسب اعتبار اهمیت می‌دهد و توجه چندانی به سودآوری فیلم‌ها ندارد اما این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و چه سرنوشتی در انتظار فیلم‌هایی چون “آرگایل” است؟

تحلیلگران می‌گویند که اپل به تازگی وارد عرصه سینما و تئاتر شده و تا به امروز فقط ۳ فیلم بزرگ را تولید و منتشر کرده است.

برخی از افراد باور دارند که ارزش بالای سهام اپل به این شرکت انعطاف‌پذیری مالی می‌دهد تا کارهایش را ادامه بدهد؛ با این حال شرکت اپل مانند سایر شرکت‌های سهام عام به سهامدارانش متعهد است و باید نحوه تخصیص سرمایه‌اش را توجیه کند.

مترجم: نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

 

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/11/18 11:31
شماره خبر : 95403
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95403
بدون نظر

پیام بگذارید