a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

خبر آمد، خبری در راه است

(سینماآفیس) – توجه به استارتاپ‌ها، دانش‌بنیان‌ها و متخصصین صاحب ایده، راهبردی اجرایی برای تحقق شعار خاک‌خورده عدالت فرهنگی و تمرکززدایی از پایتخت است.

– با روی‌کار آمدن دولت سیزدهم و مشخص شدن متولیان فرهنگی کشور، مردمی‌سازی و عدالت فرهنگی شاید پرتکرارترین کلید واژه در ادبیات رسمی ایشان بود.

اقدامات و اظهارات مقام عالی وزارت در باب عدالت در حوزه فرهنگ و هنر گواه این مدعی‌ست که این امر مهمترین دغدغه مدیران فرهنگی کشور و به طور اخص سازمان سینمایی بوده است.

چندان که ماکدا از زبان محمد مهدی اسماعیلی شنیده‌ایم: «عدالت فرهنگی، رشد و اعتلای همه استعدادهای هنری کشور است که به دور از هیاهو و حاشیه به ایران اسلامی عشق می‌ورزند»

پس از قرار در حوزه فرهنگ شعارمان را عدالت فرهنگی قرار داده‌ایم، ‌عدالت فرهنگی یعنی بتوانیم در یک گستره کامل، امکان بهره‌مندی آحاد مردم را از زیرساخت های فرهنگی فراهم نماییم.

رئیس سازمان سینمایی نیز در این خصوص معتقد است: «نگاه جدی دولت به مناطق محروم به ویژه شهرستان ها در تمام برنامه های توسعه که یکی از آن ها حوزه فرهنگ است به خوبی قابل لمس است.»

اما سوال اینجاست: چطور و چگونه؟
تردیدی نیست که بعد مادی و ساختاری فرهنگ به توزیع عادلانه فضا، زیرساخت‌ها، کالا و خدمات فرهنگی مربوط می‌شود و از این منظر دسترسی عموم مردم به امکانات و تولیدات فرهنگی می‌تواند به معنای تحقق عدالت فرهنگی باشد.
دغدغه‌های اصلی مسئولین فرهنگی چگونه محقق خواهد شد؟

امام خمینی (ره) همواره تاکید فراوان بر فرهنگ جامعه داشتند و بالاترین و والاترین عنصر موجود در هر جامعه‌ای را فرهنگ آن جامعه می‌دانستند، با این فرض می‌توان نتیجه گرفت که عدالت فرهنگی حتی مقدم بر عدالت سیاسی و اقتصادی است.

سالیان دراز است که مبحث عدالت فرهنگی و تمرکززدایی فرهنگ و هنر از پایتخت، خاک می‌خورد و امید است در دولت سیزدهم این مهم محقق شود.
اما آنچه مسلم است، توجه به استارتاپ‌ها، دانش‌بنیان‌ها و متخصصین صاحب ایده این حوزه می‌تواند راهبردی اجرایی برای تحقق این شعارها باشد.

دست کم هلدینگ رسانه‌ای سینماآفیس بستری فراهم آورده که در حوزه سینما و تئاتر با مدیریتی سبز، تمام نیازهای آموزشی، سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، نیروی انسانی و… علاقمندان، دانشجویان، هنرجویان فعالین آماتور و حرفه‌ای در اقصی‌نقاط کشور عزیزمان در لحظه و بشکل برخط در دسترس باشد. یک دفتر سینمایی آنلاین یا دایرکتوری مشاغل سینما و تئاتر!

این توزیع عادلانه فرصت‌های فرهنگی و هنری‌ست. اندکی حمایت کار را به سرانجامی خوش خواهد رساند.
این بماند تا به‌زودی خبر از رونمایی و تحقق این آرمان دیرینه کشور را نوید دهم.
به زودی خبری در راه است…

پیمان طالبیان
صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول

انتهای پیام/

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/12/14 01:52
شماره خبر : 73923
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=73923

پیام بگذارید