a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
هامانِ وحشی

هامانِ وحشی “مستوران” کیست؟!

سینماآفیس: دانیال جوهرزاده یا هامان وحشی "مستوران" همان فردی است که روزی به عشق بازیگری ۲یا ۵ماه در سر لوکیشن نمایش‌ها می‌خوابید.

هامانِ وحشی مستوران

به گزارش پایگاه خبری سینماآفیس؛ هم‌اکنون فصل دوم مجموعه تلویزیونی “مستوران” ساخته سید علی هاشمی با بازی هنرمندانی چون حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، بیژن بنفشه‌خواه، رویا میرعلمی و دانیال جوهرزاده از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به راستی دانیال جوهرزاده کیست و از کجا آمده است؟

دانیال جوهرزاده بازیگر و خواننده که در نقش هامان بازی کرده است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس چنین به سوالات مطرح شده، پاسخ داد: من در ۱۴سالگی و با ورود به عرصه موسیقی فعالیت‌های هنری‌ام را شروع کردم؛ در واقع من علاقه زیادی به آهنگسازی داشتم و در همان زمینه فعال شدم اما تلاش‌هایم در آن زمان خروجی‌های چندان خوبی نداشتند اما هر تلاشی زمینه‌ساز وقوع یک اتفاق در یک زمان دیگر است.

جوهرزاده افزود: در همان سال‌ها تئاتر خوزستان فعال شده بود و من از طریق عباس زارع معلم زبان و ادبیات فارسی مدرسه که کارگردان تئاتر بزرگ استان بود و صدا و بیان بسیار زیبایی داشت، به تئاتر، ادبیات و قصه علاقمند شدم؛ من در آن زمان سعی می‌کردم هیچ نمایشی را از دست ندهم.

او گفت: به خاطر دارم که در یکی از روزهای سال ۱۳۸۸در حالی که در پشت در اتاق گریم ایستاده بودم و به بازیگران نگاه می‌کردم، از طرف کارگردان نمایش برای همکاری با گروه تولید اثری که ویژه کودکان بود، دعوت شدم؛ من در آن نمایش تن‌پوش میمون را به تن کردم و دستمزد ۲۰هزار تومانی گرفتم که اولین دستمزد زندگی‌ام بود.

بازیگر نقش هامان وحشی ادامه داد: من در سال ۱۳۹۰ از طریق موسیقی با گروه تئاتر پلاک هفت آشنا شدم؛ در واقع قرار بود که من در زمینه موسیقی با گروه تئاتر پلاک هفت همکاری کنم ولی حسین کارگر کارگردان و سرپرست گروه مذکور از علاقه شدید‌ام به تئاتر و بازیگری مطلع شد و سپس خیلی هوشمندانه به عنوان منشی صحنه اولین نمایش گروه از توانایی‌های من استفاده کرد.‌ آن نمایش برای جشنواره فجر آماده می‌شد تا همه اعضای گروه از اول کار با جدیت، سختی و فشارهای دنیای حرفه‌ای آشنا بشوند و فرهنگ کار در عرصه تئاتر را یاد بگیرند.

جوهرزاده بیان کرد: خوشحالم که تئاتر را با گروه تئاتر پلاک هفت شروع کردم؛ در واقع من همیشه می‌گویم سیستم گروه ما نظامی بود و همه کارها منظم، دقیق، بدون حاشیه و در سکوت و آرامش و احترام انجام می‌شدند.

او افزود: اعضای گروه تئاتر پلاک هفت با انجام تمرینات بدن و بیان موازی برای اجرای اولین نمایششان آماده شدند. من در نمایش‌های بعدی به عنوان فیلمساز و بازیگر شناخته شدم و چندین اجرای نمایشنامه‌خوانی هم داشتم؛ همانطور که متوجه شدید من سال‌های سال شاگرد حسین کارگر عزیز بودم وهم‌زمان در ۲ گروه موسیقی ساز می‌زدم.

بازیگر نقش هامان وحشی گفت: معلم بعدی من یحیی با وی بود. او که عشق و علاقه‌ی زیاد من به بازیگری را دیده بود، با تمرین خصوصی من را برای اجرای نمایش مونولوگی به اسم آنالیز آماده کرد؛ ما برای اجرای نمایش در یکی از جشنواره های دانشجویی به تهران آمدیم و من در آن سفر با حسن معجونی که داور آن جشنواره بود، ملاقات کردم.

جوهرزاده ادامه داد: معجونی به من پیشنهاد داد که اگر هدف‌های بزرگتری دارم، به تهران کوچ کنم.من هم سعی کردم که از آن به بعد به مدت یک یا ۲سال با هدف شرکت کردن در ورک‌شاپ‌ها به تهران رفت و آمد کنم.

او بیان کرد: من بعد از آشنایی با معجونی به استان مازندران و شهر بابل سفر کردم و با دوستان مازندرانی تبادل اطلاعات داشتم. سفرهایی هم به استان خوزستان و شهر اهواز داشتم و در نمایش‌های “ناگهان” ساخته یونس حبیب‌الله و “مسجد سلیمان” به کارگردانی ایوب بختیاری بازی کردم؛ ایوب بختیاری نوشتن، کتاب خواندن و تاریخ تئاتر را به من یاد داد و من را با دنیای شعر آشنا کرد. در واقع من علاقه به تئاتر مستند را از ایوب بختیاری دارم.

بازیگر نقش هامان وحشی گفت: من در ابتدای راه بازیگری دعوت همکاری همه کارگردانان تئاتر را می‌پذیرفتم و بارها پیش آمد که ۲تا ۵ماه در محل تمرین یک نمایش خوابیدم.

جوهرزاده افزود: من ناچار به تهران آمدم. در سال ۱۳۹۸ به عنوان خواننده ی مهمان یکی از موزیک‌های خودم را اجرا کردم و بعد از آن به اصرار دوستانم اولین کنسرت شخصی را گذاشتم. کارهای من تا امروز ادامه داشته‌اند و خوشبختانه با اقبال عمومی مواجه شده‌اند.

او بیان کرد: من به واسطه کنسرت‌هایم به برنامه تلویزیونی “بندبازی” رفتم و این کار از لحاظ موسیقی و بازیگری واکنشهای مثبتی داشت؛ نیما بانک کارگردان برنامه “بندبازی” و مهراوه شریفی نیا داور آن برنامه اعتقاد داشتند که من می‌توانم بازیگر خوبی باشم. کارگردان برنامه “بندبازی” پیشبینی کرد که من بعد از حضور در برنامه او پیشنهادهای بازیگری زیادی خواهم داشت.

بازیگر نقش هامان وحشی ادامه داد: من بلافاصله به برنامه علی ضیا دعوت شدم؛ اجرایم در آن برنامه زمینه‌ساز رخ دادن اتفاقات مثبتی شد و قرار بر این بود که همکاری دیگری با علی ضیا داشته باشم اما گویا آن مجری ممنوع‌الکار شد. (ضیا امسال به یکی از کنسرت‌هایم آمد و من را سورپرایز کرد.)

جوهرزاده گفت: من در روزهای آخر اجرا در برنامه “بندبازی” و در زمانی که چند روز به خوزستان رفتم تا پدرم را که کسالت داشت، ببینم، پیشنهاد بازی در سریال “مستوران” را دریافت کردم؛ در واقع علی قاسمی دستیار سید علی هاشمی با من تماس گرفت و گفت که برای همکاری در پروژه ی مستوران به دفترشان بروم.

او افزود: من قبلا اسم سید علی هاشمی را به عنوان یکی از خوشنام‌ترین چهره‌های سینما شنیده بودم و فیلم زعفرانیه را هم دیده بودم اما خاطرات خوبی از رفتن به دفترهای سینمایی نداشتم پس با بدبینی به دفتر هاشمی رفتم و وقتی که به آنجا رسیدم، با برخورد بسیار محترمانه‌ای مواجه شدم و خدا را شکر کردم که آنها با من تماس گرفتم.

بازیگر نقش هامان وحشی بیان کرد: من بعدها متوجه شدم که سید علی هاشمی برنامه “بندبازی” را تماشا کرده و من را با یک انتخاب هوشمندانه برای ایفای یکی از نقش‌های سریال “مستوران” انتخاب کرده است؛ من به شخصه معتقدم هیچ نقشی برای شروع دوران حرفه ای کارم، بهتر از این نقش نمی‌شد.

جوهرزاده ادامه داد: عطا پناهی تهیه‌کننده شریف و کاربلد سریال “مستوران” هم در جلسه ی دیگری من را دید و انتخاب سید علی هاشمی را تائید کرد؛ من فکر می‌کنم همکاری با این انسان های پاک و شریف یکی از بهترین اتفاقات زندگی حرفه‌ای من را رقم زد.

او گفت: همانطور که گفتم من خاطرات چندان خوبی از حضور در دفترهای سینمایی نداشتم چون کارگردانان رفتارهای مناسبی با بازیگران تئاتر نداشتند و بازی در نقش‌های مناسبی را به آنها پیشنهاد نمی‌دادند؛ در اینجا باید بگویم که محمد کارت رفتار بسیار خوب و حرفه‌ای با من داشت.

بازیگر نقش هامان وحشی بیان کرد: پروژه ی “مستوران۲ ” در اردیبهشت ۱۴۰۱ کلید خورد و ما بعد از انعقاد قرارداد به مدت ۲ ماه در کلاس‌های سوارکاری، تیراندازی با کمان و شمشیربازی شرکت کردیم و بعد تصویربرداری کار شروع شد.

جوهرزاده افزود: تصویربرداری فصل دوم سریال “مستوران” حدود ۱۱ ماه ادامه داشت؛ در آن مدت جو به قدری دوستانه، حرفه‌ای و جذاب بود که همه عوامل و بازیگران مجموعه عاشق پروژه شدند و با وجود دشواری‌هایی چون آفیش‌های طولانی و سنگین، گریم‌های سنگین، لباس‌های گرم و سنگین و لوکیشن‌های دور از تهران ذره‌ای از علاقه آنها به کار کم نشد.

او گفت: من خوشحالم که در پروژه ای بودم که دست‌اندرکارانش ارزش زیادی برای هنر، انسان و هنرمندها قائل هستند.

بازیگر نقش هامان وحشی ادامه داد: فصل دوم سریال “مستوران” اثری محترم و خلاق و پر از بازیگرهای توانا و عوامل حرفه ای و کاربلد است.

جوهرزاده بیان کرد: من باید صادقانه بگویم که سید علی هاشمی بزرگترین نقطه قوت مجموعه “مستوران۲” هست. همه عوامل کار شاهد تلاش‌های کارگردان بودند و هستند.

او افزود: سید علی هاشمی با روی باز به پیشنهادات سایر عوامل تولید پروژه گوش می‌داد ‌و اگر به کار لطمه‌ای نمی‌خورد، اجازه انجام کارهای خلاقانه را می‌داد.

بازیگر نقش هامان وحشی گفت: سید علی هاشمی و سایر عوامل پروژه “مستوران ۲” با تلاششان اثر با کیفیتی را تولید کردند که به نظر من یکی از بهترین سریال‌های سال‌های اخیرمان است.

جوهرزاده ادامه داد: متاسفانه این روزها قصه یکی از حلقه های گم شده ی فیلم و سریال های ما است؛ امروزه برخی از فیلمسازان و سریال‌سازان ما قصه‌های با کیفیت را فراموش کرده‌اند اما “مستوران” قصه ای از دل افسانه های ایرانی دارد و تا لحظه آخر مخاطب را پای تلویزیون می‌نشاند؛ این سریال شخصیت‌پردازی‌های دقیق و جذابی با رنگ‌های متفاوت دارد و پیشنهادهای جدیدی به سینمای ایران می‌دهد.

او بیان کرد: من نقش “هامان وحشی” را در سریال “مستوران” بازی می‌کنم. “هامان وحشی” یکی از اعضای قبیله وحشی‌هاست و نقش او از روز اول برای من جذابیت زیادی داشت زیرا با ابعاد زیادی که دارد به بازیگر اجازه می‌دهد که توانایی‌هایش را بهتر نشون بدهد؛ من فکر می‌کنم که نقش‌های منفی بازیگر را به چالش می‌کشند.

جوهرزاده در پایان آرزو کرد که تمام بازیگران جوان و مستعد تئاتر بتوانند در آثار با کیفیت تلویزیونی و سینمایی بازی کنند.

گفت‌وگو از: رامتین مقدادی

انتهای پیام/.

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/10/05 02:20
شماره خبر : 94604
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94604
بدون نظر

پیام بگذارید