a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
بازی کشتارهای همگانی

“بازی کشتارهای همگانی” پدر تئاتر نو روی صحنه سالن استاد انتظامی

سینماآفیس: نمایش «بازی کشتار های همگانی » نوشته اوژن یونسکو، پدر تئاتر نو ( آوانگارد) قرن بیستم، از ۲۴بهمن به روی صحنه رفته و تا ۱۸اسفند در خانه هنرمندان تهران، سالن استاد انتظامی اجرا می شود.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد:نمایشنامه “بازی کشتارهای همگانی” نوشته اوژن یونسکو با ترجمه حدیث ارشیا، کارگردانی کاوه نورمحمدی و تهیه‌کنندگی آذر امیرخوانسار این روزها روی صحنه سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان تهران قرار دارد؛ در واقع این نمایش از ۲۴ بهمن روی صحنه رفته و تا ۱۸ اسفند ماه میزبان عموم مردم خواهد بود.

نمایشنامه نمایش “بازی کشتارهای همگانی”  در دهه ۶۰ میلادی با الهام از آثار کامو و دانیل دفو نوشته شده است.

این نمایش (اپیزودهایی را شامل می شود که در آن داستان شهری را روایت می کند که بیماری کشنده ای در آن شیوع پیدا کرده و واکنشهای متفاوت مردم در مواجه با مرگ را به چالش می کشد.

در این اثر مرگ همواره حضور دارد و به همه حمله می کند درست جایی که کمتر آن را انتظار دارند.

حمله فوری و بیرحمانه است در هر لحظه زندگی را تخریب می کند و بدون وقفه محضرداران، کارگران، ثروتمندان، فقرا، کارمندان، مردم عادی، میرغضب ها و قربانیان را از بین می برد و هیچ کس نمی تواند از آن بگریزد.

شما با آفرینش مرگ همگانی روبه رو هستید.

شاید متن  نمایش “بازی کشتارهای همگانی” به خوبی به چشم نیاید اما بازی بازیگران آن درسا حکیم الهی، آرزو گلشاهی، مرتضی کوهی، میلاد قلاوند، افشین امیری زاده، کاوه نورمحمدی ومحسن غلام نژاد تمام توجه ها را به خود جلب می کنند.

از داستانی به داستان دیگر می روید و بازی و شخصیت های متفاوتی را از هر یک از بازیگران به تماشا می نشینید.

اجرای موسیقی زنده به معنای شروع و پایان هر اپیزود و نوع موسیقی نشانگر فضایی است که داستان قرار است در آن به اجرا درآید که از نقاط قوت نمایش به حساب می آید.

چیدمان صحنه به صورت گرد است که یادآور آمفی تئاترهای یونان باستان است، تماشاگران دور تا دور آن می نشینند و علاوه بر تماشای صحنه ی اجرا می‌توان عکس العمل تماشاگران رو به رو را نیز دید، چنین صحنه ای دارای میزانسن های دایره ای، نورپردازی مناسب و دکور سبک است.

همچنین داشتن فاصله ی کمتر از یک متر با صحنه باعث دقت روی تمام جزئات صحنه، گریم و لباس می شود .

شایان ذکر است که رضا آشفته مشاور کارگردان، امیرعلی رحمتی دستیار کارگردان، میلاد قلاوند طراح نور، انیس ارشیا طراح لباس، وحید امینی‌فر طراح پوستر، معصومه کوهزادی منشی صحنه و رامتین بازگر دستیار صحنه نمایش “بازی کشتارهای همگانی” هستند.

علیرضا زیوری و مژان متین‌زاده کار موسیقی این نمایش را برعهده دارند.

خبرنگار: مبینا دورانی

انتهای پیام/.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/12/02 12:29
شماره خبر : 95685
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95685
بدون نظر

پیام بگذارید