a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا:

ماده واحده تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر، تقسیم کار میان وزارت فرهنگ و رسانه‌ملی بود

 

(سینماآفیس) – معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا گفت: برخی تلاش کردند مصوبه اخیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را طوری معرفی کنند که کام سکوها و مردم تلخ شود حال آنکه ساترا همیشه در بین نهادهای تنظیم‌گر، در تنظیم‌گری تعاملی سرآمد بوده است.

 

محمدصادق افراسیابی  با بیان اینکه مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان ماده واحده تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر، نوعی تقسیم کار میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما با هدف همکاری و هم افزایی به نفع سکوها و مردم بود، تاکید کرد:متاسفانه برخی تلاش کردند این مصوبه را که به نفع سکوها و مردم است طوری معرفی کنند که کام سکوها و مردم تلخ شود حال آنکه ساترا همیشه در بین نهادهای تنظیم گر در تنظیم‌گری تعاملی سرآمد بوده است و بسیاری از تولید کنندگان سریال ها و مدیران سکوهای داخلی در یکسال گذشته به این موضوع یعنی تنظیم‌گری تعاملی ساترا اذعان کرده بودند.

 

این تناقض، عجیب نیست؟

وی افزود: تعامل ساترا با مطبوعات به شکلی است که تمام خبرنگاران حوزه نمایش‌خانگی در یکی از پیام‌رسان‌ها با بنده مستقیماً تعامل دارند و شخصاً طی یک زمان مشخص تلاش می‌کنم که به سوالات خبرنگاران پاسخ دهم و این عجیب است که یک خبرگزاری وابسته به دولت از بنده به خاطر داشتن روحیه تعاملی تقدیر می‌کند و روزنامه ذیل نظر همان خبرگزاری اعلام می‌کند ساترا با مطبوعات تعامل ندارد. مگر می‌شود هر دو گزاره صحیح باشد؟

 

گاهی با تحریف در برخی رسانه‌ها مواجه هستیم

افراسیابی خاطر نشان ساخت: در خصوص تعامل با پلتفرم‌ها امروز اصحاب رسانه می‌دانند که مدیران اکثر سکوهای دارای مجوز از ساترا، جنس تنظیم‌گری ساترا را تعاملی ذکر می‌کنند و البته گاهی با مسأله تحریف در برخی رسانه‌های خاص مواجه هستیم. به عنوان نمونه مدیر یکی از سه پلتفرم اصلی کشور در نشستی در دانشگاه تهران از تنظیم‌گری تعاملی ساترا تعریف می‌کند و یک رسانه سخنان ایشان را تحریف می‌کند و اعلام می‌کند ساترا و پلتفرم‌ها با هم مشکل دارند که ما صوت نشست را منتشر کردیم که مشخص شود چه کسی راست می‌گوید؟

 

انتقاد نسبت به دفاع بد از ساترا

معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا با بیان اینکه گاهی دفاع بد از ساترا ممکن است به انگاره‌سازی نادرست از ساترا بینجامد، خاطر نشان ساخت: دیدگاه رسمی مسئولین ساترا صرفاً همان چیزی است که ایشان در گفت و گو با رسانه ها رسماً اعلام میکنند و روی تارنمای ساترا منتشر می‌شود.

 

اتحاد به نفع سکوها و مردم

وی در پایان گفت: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی اعضای این شورای عالی در روزهای گذشته مطالب مهمی را در خصوص مصوبه بیان کردند که انتشار این موارد می‌تواند به تبیین بهتر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی منجر شود و نقش آن را در اتحاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما به نفع سکوها و مردم بیان کند.

 

منبع:صبا

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/04/05 11:38
شماره خبر : 91544
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=91544
بدون نظر

پیام بگذارید