a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

انتشار کتاب نزدیک‌ترین جام جهانی

کتاب نزدیک‌ترین جام جهانی اثر مشترک پگاه نیک بخت و عبدالحسین صبوری با مقدمه وحید نمازی، منتشر شد.

به گزارش سینماآفیس به نقل از خبرگزاری صبا: کتاب نزدیک‌ترین جام جهانی اثر مشترک پگاه نیک بخت و عبدالحسین صبوری با مقدمه وحید نمازی توسط نشر تاچارا، منتشر شد.

این کتاب در ۹۶ صفحه و با تیراژ هزار نسخه با قیمت ۴۹ هزار تومان، به چاپ رسیده است.

کتاب اینگونه آغاز می‌شود:

پرده اول؛ ژانویه ۲۰۱۱- فرودگاه دوحه

همهمه مسافران تمام شده. همه چمدان‌های‌شان را گرفته و رفته‌اند. منو دوست عکاسم مانده‌ایم و یک نوار نقاله که بعد از گذشت یک ساعت از شروع به کارش برای انتقال چمدان‌ها، هنوز ناله می‌کند و می‌چرخد. به دوستم می‌گویم: «بیا بریم. چمدون من گم و گور شده. خوب شد چمدون دوربین تو رو ندادیم توی بار.» شانه‌ای بالا می‌اندازد و می‌رود سیگاری دود کند.

در پشت جلد نیز آمده است:

در جولای ۲۰۰۸ و یک ماه بعد از اعلام نام قطر در کنگره فیفا در سیدنی به عنوان نامزد جام جهانی ۲۰۲۲، حاکمان قطر از پروژه بزرگ توسعه کشورشان با نام «چشم‌انداز ملی قطر ۲۰۳۰» رونمایی کردند، چشم‌اندازی ملی باهدف تبدیل کامل قطر به یک کشور کاملا توسعه یافته تا سال ۲۰۳۰ که استانداردهای بالای زندگی را برای نسل‌های گوناگون ارائه خواهد کرد و چهار محور اصلی‌اش این‌ها هستند: توسعه محیطی، توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی و توسعه انسانی. شیخ تمیم، ولیعهد آن زمان و امیر فعلی قطر در مقدمه این برنامه نوشته است: «رهبران سیاسی خردمند می‌دانند که جوامع‌شان باید در چه مسیری توسعه یابد و بین منافع نسل حاضر و نسل‌های آینده تعادل برقرار کند. رفاه فرزندان‌مان و فرزندانی که هنوز به دنیا نیامده‌اند، ایجاب می‌کند که از منابع ثروت خود عاقلانه استفاده کنیم. قطر باید به سرمایه‌گذاری روی مردم خود ادامه دهد تا همه بتوانند به طور کامل در توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شرکت کنند. قطر در زیرساخت‌های کلاس جهانی سرمایه‌گذاری کند…»

انتهای پیام/

کیمیا جهان پرور

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/10/06 10:33
شماره خبر : 67460
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=67460
بدون نظر

پیام بگذارید