a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
الناز شاکردوست

پرفروش‌ترین بازیگر سینمای ایران در نقش زن افغان

 

 

(سینماآفیس) – الناز شاکردوست پرفروش‌ترین بازیگر زن اکران سال۱۴۰۱ در قامت یک زن افغان با فیلم «آخرین تولد» به پرده سینماها برمی‌گردد.

 

 

الناز شاکردوست که در اکران سال ۱۴۰۱ با دو فیلم « تی‌تی» و «ابلق» توانست عنوان پرفروش‌ترین بازیگر زن سال را به خودش اختصاص دهد از نیمه مرداد ماه امسال با فیلم «آخرین تولد» به پرده سینماها باز‌می‌گردد.

هر دو فیلم شاکردوست در اکران سال گذشته به مانند «آخرین تولد» در فصل تابستان روی پرده رفتند. ابتدا و از پانزدهم تیرماه فیلم «تی‌تی» به نمایش درآمد و سپس از شهریورماه فیلم «ابلق» با بازی او روانه اکران شد.

فیلم «تی تی» اکران خود را با رسیدن به گیشه ۲۱ میلیارد و ۵۴۲ میلیون تومان به پایان رساند و فیلم «ابلق» هم توانست ۲۰ میلیارد و ۷۶ میلیون تومان فروش کند. این فیلم از ۲۶ مردادماه اکران خود را شروع کرد، دقیقا بعد از گذشت یک ماه از نمایشش ، تنش‌های سیاسی- اجتماعی در کشور آغاز شد و سینماها به حالت نیمه تعطیل درآمدند. شاید اگر این هم‌زمانی اتفاق نمی‌افتاد «ابلق» می‌توانست به فروش بالاتری دست پیدا کند. این دو فیلم در مجموع ۴۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۵۰۰ تومان فروش کردند تابه این ترتیب الناز شاکردوست عنوان پرفروش‌ترین بازیگر زن اکران سال ۱۴۰۲ را از آن خودش کند.

از منظر جذب مخاطب هم فیلم «تی تی» ۶۵۶ هزار و ۵۰۰ نفر و فیلم «ابلق» هم ۶۵۶ هزار و ۵۵۶ نفر را جذب سالن‌های سینما کردند تا مجموع مخاطبان فیلم‌های الناز شاکردوست به رقم ۱ میلیون ۳۱۳ هزار و ۵۶ نفر برسد.

از این بازیگر قرار است از نیمه مرداد ماه فیلم سینمایی «آخرین تولد» به نمایش دربیاید. او که در فیلم تی تی در نقش یک زن شمالی و در فیلم ابلق در نقش یک زن آذری زبان به ایفای نقش پرداخته بود در این فیلم در قامت یک زن افغان ظاهر شده است.

شاکر دوست در فیلم «آخرین تولد» با پدرام شریفی و آرمین رحیمیان همبازی است. این سه بازیگر پیش از این در فیلم موفق «شبی که ماه کامل شد» در کنار هم بازی کرده‌بودند. سوگل خلیق ، نیلوفر کوخانی و رضا بهبودی هم دیگر نقش آفرینان این فیلم هستند.

فیلم «آخرین تولد» را جمشید محمدی کارگردان سریال «پوست شیر» کارگردانی کرده و به مانند آن سریال هم نوید محمودی برادرش آن را تهیه و تولید کرده است. این فیلم پیش از این « کابل پلاک ۱۰» نام داشت که بعدها به «سقوط کابل» تغییر نام داد و در نهایت نام «اخرین تولد» برایش انتخاب شد.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/05/11 10:16
شماره خبر : 92268
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=92268
بدون نظر

پیام بگذارید