a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

تونی بری درگذشت

تونی بری، بازیگر استرالیایی، درگذشت.

به گزارش سینماآفیس به نقل از خبرگزاری برنا: تونی بری، بازیگر استرالیایی سریال اسکیپی: کانگورو بیشه‌زار در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

بری که سال ۱۹۴۱ در کوئینزلند استرالیا به دنیا آمده بود، اولین بازی خود را سال ۱۹۶۸ در سریال تلویزیونی اسکیپی: کانگورو بیشه‌زار انجام داد و پس از آن در برنامه‌های تلویزیونی مختلف استرالیا حضور یافت.

این بازیگر اولین بازی بلند خود را در درام کوین جیمز دابسون به نام «درخت انبه» انجام داد و در سال‌های بعد در بیش از ۱۶۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی بازی کرد.

گایلن پرستون دوست بری که فیلمسازی نیوزیلندی است نوشت این بازیگر پس از یک بیماری طولانی از دنیا رفت. پرستون نوشت: او در نوع خود بی‌نظیر بود، مبارزی سرسخت برای افراد ضعیف و برای حقوق بومیان و به عنوان بخشی از برنامه‌های بازپروری در سیستم قضایی و محیط زیست کار می‌کرد.

درام «پایان روز» ساخته کن هانام، «پسر کوچک گمشده» ساخته‌ تری بورک، فیلم تحسین‌شده فیلیپ نویس با عنوان «نیوز فرانت»، «فراتر از شک معقول» ساخته جان لینگ، «کوکاکولا کید» ساخته دوشان ماکاوایف، «انتقام بانو» ساخته پارک چان ووک و فیلم حماسه بزرگ باز لورمن «استرالیا»، از جمله آثار او هستند.

انتهای پیام/

کیمیا جهان پرور

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/10/09 10:23
شماره خبر : 67655
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=67655
بدون نظر

پیام بگذارید