a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

سرگذشت سبز قاتل به ۳ روایت؛

تیم در نمایش سبز قاتل شکل گرفت

سینماآفیس: تیم در نمایش سبز قاتل شکل گرفت و ما در این نمایش کار تیمی را با هم تجربه کردیم.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ پریسا نقدی‌زاده که به گفته خودش در ۱۲ سال گذشته به عنوان بازیگر و دستیار در عرصه تئاتر کشورمان فعالیت کرده، این بار تصمیم گرفت که در کسوت کارگردان ظاهر شود و  در قالب نمایش سبز قاتل به مخاطبانش بگوید زندگی توهم قشنگی است اگر راه برگشت را بلد باشیم.

نمایش سبز قاتل با بازی سینا رازانی و میلاد رفاقتی از ۲۵ شهریور ماه روی صحنه تماشاخانه ملک رفته و اجرایش تا ۴ آبان ادامه دارد. نورالدین حیدری ماهر تهیه‌کننده این نمایش است.

 

پریسا نقدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس درباره نمایش سبز قاتل گفت: سبز قاتل نتیجه اولین کارگردانی حرفه‌ای من است.

او افزود: ما یک سال پروسه پیش‌تولید داشتیم چون من باید به عنوان یک کارگردان کار اولی اعتماد سایر اعضای گروه تولید را جلب می‌کردم و این کار سخت بود.

کارگردان نمایش سبز قاتل بیان کرد: سبز قاتل نشانه‌ای از یک دراگ مواد مخدر است. مصرف طولانی مدت این دراگ می‌تواند قاتل روح و روان مردم شود.

نقدی‌زاده گفت: من از اعتماد سینا رازانی و میلاد رفاقتی به خودم خیلی متشکرم و می‌دانم که اجرای موفق نمایش سبز قاتل حاصل شکل‌گیری این اعتماد و همکاری است.

 

سبز قاتل یک تمرین فشرده بود

سینا رازانی نحوه همکاری‌اش با گروه تولید نمایش سبز قاتل را چنین تشریح کرد: اصلا تا به امروز به این موضوع که کار کردن با یک کارگردان کار اولی چه حس و حالی دارد، فکر نکرده بودم؛ در واقع من همیشه به این توجه داشتم و دارم که چگونه با متن کار و کاراکتری که برایم در نظر گرفته شده، ارتباط برقرار می‌کنم و اگر نتوانم آنچنان که باید و شاید با متن و کاراکتر ارتباط بگیرم، بابت اینکه نمی‌توانم با گروه تولید همراه شوم، از اعضای آن گروه معذرت خواهی می کنم. بنابرآنچه که تا به اینجا گفته شد، من پیش از آنکه با پریسا نقدی‌زاده آشنا شوم، با متن نمایش سبز قاتل آشنا شدم. در اصل پس از خواندن متن نمایش به نورالدین حیدری ماهر گفتم که تا چند روز دیگر خبر می‌دهم که می‌توانم نقشی را که برایم در نظر گرفته شده، ایفا کنم یا نه و ۲ ساعت بعد از آن اطلاع دادم که دوست دارم این نقش را بازی کنم. سپس با نقدی‌زاده آشنا شدم و دیدم که او به متن کارش اشراف دارد و می‌داند که می‌خواهد چه چیزی را روی صحنه ببرد.

او گفت: کاراکتری که من در نمایش سبز قاتل ایفا می‌کردم و نوع حضورش، جمع نقیضین بود. این آدم هر لحظه چیزی را بازی می‌کند که نیست. این آدم لحظه‌ای می‌خندد و لحظه دیگر فریاد می‌کشد. این سرعت تبدیل حس برای من یک تمرین فشرده برای تبدیل حس بود.

این بازیگر بیان کرد: تیم در نمایش سبز قاتل شکل گرفت و ما در این نمایش کار تیمی را با هم تجربه کردیم. من بی‌شک به زودی زود دلم برای سبز قاتل تنگ می‌شود.

رازانی گفت: ما همچنان به کار خلق نمایش سبز قاتل ادامه می‌دهیم البته این به آن معنا نیست که فردی که اجرای روز اول نمایش سبز قاتل را دید، اثر کاملی را ندیده است. او اثر کاملی را دید اما اعضای گروه تولید نمایش سبز قاتل همچنان تلاش می‌کنند که کارشان را تکمیل کنند.

 

میلاد رفاقتی بازیگر دیگر سبز قاتل هم گفت: من عاشق تئاتر هستم و بهترین لحظات زندگی‌ام را روی صحنه تئاتر می‌گذرانم.

او افزود: همانطور که سینا گفت، پریسا نقدی‌زاده بسیار پر انرژی است و فضایی را به گروه می‌دهد که آدم جان می‌گیرد. به نظر من بهترین حالت این است که حال گروه خوب باشد. مهم این است که ما روی صحنه زندگی کنیم و لذت ببریم.

این بازیگر بیان کرد: من به طور کلی کاراکتری را که وجود ندارد و به وجود می‌آید، دوست دارم یعنی، دوست دارم که یک تیپ را بسازم بنابراین کاراکتری را که در نمایش ایفا می‌کنم، دوست دارم و تا آخرین روز تمرین همواره از کارگردان تائید می‌گرفتم.

انتهای پیام

 

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/08/01 01:29
شماره خبر : 98074
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=98074
بدون نظر

پیام بگذارید