a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

گزارش اختصاصی سینماآفیس از بهارِ زمستانیِ هنرمندان:

باید در خانه سینما و صندوق اعتباری هنر را گل گرفت

(سینماآفیس) – درست وقتی که وزیر فرهنگ ازعدالت فرهنگی و معیشتی سخن می‌گوید و به فاصله یک ماه از سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر همسان‌سازی حقوق اقشار اجتماع، سروصدای اهالی فرهنگ و هنر به آسمان بلند شد.

گیتی معینی بازیگر کهنه‌کار کشور، گفت: «مسئولان صندوق هنر و روسای خانه سینما هرگز به دغدغه ها و حرف های سینماگران توجه نکرده و نمی کنند! »

این هنرمند نام آشنا تاکید کرد: «چقدر بگوییم بیکاریم؟ چقدر بگوییم برای ما مقرری ماهیانه درخورد شأن ما را در نظر بگیرید؟ چه کسی باورش می شود که حقوق بنده بعد از سال ها کار شبانه روزی برای فرهنگ و هنر این کشور تنها ماهی ۴۰۰ هزار تومان است؟»

معینی با ابراز تاسف از پرداخت مقرری ۴۰۰هزلرتومانی افزود: «این ۴۰۰ هزار تومان چه بخشی از زندگی ما را تأمین می کند؟ این طرح اکرام هنرمندان است؟ جالب آنجا است که مردم در کوچه و خیابان فکر می کنند ما بسیار پولدار هستیم ولی خبر ندارند که بودجه میلیاردی به صندوق هنر و خانه سینما می‌رسد و آنها هم حتی شب عید، یک عیدی به اهالی هنر ندادند.»

وی همچنین اضافه کرد: «آیا مدیران صندوق هنر توان این را ندارید که حداقل فصلی یک بار بن خرید ارزاق و کالا از فروشگاه های زنجیره ای به ما بدهید؟ آیا ما شایستگی این را نداریم که بیمارستانی مختص هنرمندان داشته باشیم و دوا و درمان مان رایگان باشد؟ آیا ما سزاوار این نیستیم که بیمه بیکاری بگیریم؟»

بازیگر کمدی پر سابقه سینمای ایران اظهار داشت: «پس این سازمان هایی مثل صندوق هنر و خانه سینما به چه دردی می خورند و چرا سرپا هستند و بودجه های کلانی صرف وجودشان می شود؟»

مسئول بی سوال

اما در واکنش به اظهارات این بازیگر پیشکسوت، مجید پوراحمدی مدیر صندوق هنر در وب‌سایت رسمی صندوق اظهار داشت:« از طریق هنرکارت خدمات مختلفی ارائه می‌گردد و تسهیلات مختلفی نیز از طریق هنرکارت عرضه میشود.»

به جهت راستی آزمایی موضوع چندین مرتبه باتلفن همراه و دفتر مدیرعامل صندوق تماس گرفیم که موفق به صحبت با ایشان نشدیم.»

همراه با چند هنرمند جوان که البته دارای کارت عضویت صندوق می‌باشند، شده تا ببینیم کدام فروشگاه یا کدام مرکز و محل و مکان پذیرای هنر کارت است.
ماحصل این شد:
گفت؛ یافت می نشود، گشته‌ایم ما!

هنرمند همراه ما با خنده‌ای از سر تلخی، گفت: «ای کاش مدیر صندوق هنر دقیقا با ذکر مصداق میگفت که با هنرکارت از کدام فروشگاه می‌توان کالای تخفیف‌دار خرید؟ یا با هنرکارت در کدام درمانگاه می‌توان خدمات درمانی ارزان دریافت کرد؟»

دیگر عزیزی در یک گروه تلگرامی سینمایی عنوان کرد: «واقعیت آن است که اهالی هنر معترضند به بلااستفاده بودن هنرکارت و اینکه صندوق هنر هیچ کاری برای ارتقای هنرکارت انجام نداده و حتی وعده مدیران صندوق هنر مبنی بر اتصال هنرکارت به فروشگاه‌های اتکا نیز محقق نشد!»

و فرد دیگری در همین گروه سینمایی: «به نظر می‌رسد مدیر صندوق هنر خودش هم عضو صندوق نیست و خودش هم هنرکارت ندارد وگرنه به جای این همه حرف و شعار و ادعا، یک قلم کاری می‌کرد که با هنرکارت بشود ماهی یک سبدکالای ارزان خرید.»

اما کار به جایی می‌رسد که فرد دیگری می‌نویسد: «درب خانه سینما و صندوق اعتباری هنر و سازمان سینمایی رو باید گل گرفت با این اعمال ما قبل قرون وسطایی شون !
جملگی به فکر جیب خودشون هستند….
اگه حق جلسه شون قطع بشه بابای کشور رو در میارن !!!»

حقیقت این است، که این اعتراضات نه سیاسی است نه از جایی خارج از بوم کشور نشئات گرفته است. این‌ها مطالبات حداقلی اهالی فرهنگ است، معیشت‌شان تهدید شده و سفره‌هاشان کوچک!
صندوق اعتباری هنر اگر پول و ردیف بودجه تامین حوائج اعضا را ندارد، چگونه اسپانسر جشنواره فیلم فجر می‌شود؟
آنهم در زمان تصدی‌گری دولتی که پسوند مردمی به خود داده و از عدالت فرهنگی و معیشتی سخن می‌گوید.

تحریریه سینماآفیس خود را ملزم میداند تا رسیدن این پرونده به سرمنزل مقصود، آن را ادامه دهد….
با ما در تماس باشید:

((گزارش در حال تکمیل است))

انتهای پیام/

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/01/16 04:23
شماره خبر : 89398
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=89398
بدون نظر

پیام بگذارید