a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

فراکسیون حمایت از کودکان و نوجوانان چرا تشکیل می‌شود؟

سینماآفیس: فراکسیون حمایت از کودکان و نوجوانان تشکیل می‌شود تا گامی بزرگ در جهت رسیدن به اهداف تعلیمی و تربیتی کشور باشد.

گفتگو با دکتر عبدالوحید فیاضی

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد؛ اخیرا خبر تعیین اعضای هیئت فراکسیون حمایت از کودکان و نوجوانان منتشر شده و از آنجا که هر کاری هدفی را دنبال می‌کند، همگان را به این فکر انداخته که به راستی چرا باید فراکسیون مذکور تشکیل شود و تشکیل‌اش چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت؟

خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس برای دریافت پاسخ این سوال به سراغ دکتر عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رفته است.

مشکل اساسی جامعه ما در حوزه تعلیم و تربیت است

عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به خبرنگار پایگاه خبری سینماآفیس گفت: من یک معلم هستم بنابراین به حوزه تعلیم و تربیت اهمیت خاصی می‌دهم و فکر می‌کنم که مشکل اساسی جامعه ما در حوزه تعلیم و تربیت است البته این حرف به معنای این نیست که جامعه‌مان مشکلات دیگر را ندارد؛ جامعه ما الآن با مشکلات اقتصادی،معیشتی و شکاف طبقاتی مواجه است ولی من به عنوان معلمی که آینده را می‌بیند، می‌گویم حتما کارکرد تعلیم و تربیتمان ضعیف بوده که ما به این روز افتادیم. پس ما ضمن آنکه می‌خواهیم معمای امروز جامعه را به صورت اورژانسی حل کنیم، باید نحوه کارکرد تعلیم و تربیت را در مجلس بازبینی کنیم.

دکتر فیاضی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از نهادهای متولی امر تعلیم و تربیت کشورمان است؛ من متوجه شده‌ام که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلفی چون انیمیشن نهادی پویاست و توانسته و می‌تواند جشنواره‌های بین‌المللی را برگزار کند.

 

ما باید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را جدی بگیریم

فیاضی بیان کرد: اخیرا یک جشنواره انیمیشنی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور هنرمندان چند کشور برگزار شده است و این نشان می‌دهد که نهاد مذکور ظرفیت زیادی دارد و امروزه به عنوان یک مرجع در سطح دنیا شناخته می‌شود و خیلی از کشورهای دنیا در تولید انیمیشن با آن مشارکت می‌کنند بنابراین ما باید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را جدی بگیریم.

نماینده نور و محمودآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به این امر که امروزه خانواده‌ها به دلیل مواجهه با مشکلات مختلف، به نوعی کودکانشان را فراموش کرده‌اند و نمی‌توانند آنچنان که باید و شاید به تعلیم و تربیت فرزندانشان کمک بکنند، گفت: من فکر می‌کنم که نمایندگان مجلس باید به حوزه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان ورود کنند و تشکیل فراکسیون کودکان و نوجوانان هم می‌تواند گام بزرگی برای رسیدن به اهداف تعلیمی و تربیتی کشور باشد؛ در واقع اگر ما می‌خواهیم کار فرهنگی انجام بدهیم، حتما باید روی کودکان و نوجوانانمان کار کنیم و تشکیل فراکسیون کودکان و نوجوانان با حضور چهره‌های معلمی مجلس می‌تواند راهی باشد که ما جامعه را از نگاه کودکان و نوجوانان و آینده ببینیم. قطعا این بار مثبتی خواهد داشت.

 

نظام جمهوری اسلامی ایران قطعا باید با توجهی خاص به انیمیشن نگاه کند 

فیاضی افزود: امیدوارم که مجلس شورای اسلامی بتواند با کمک دولت و رسانه‌ها تاثیر مفید و بسزایی در تعلیم و تربیت کودکانان و نوجوانان کشورمان بگذارد؛ امروزه انیمیشن تبدیل به یک صنعت شده است و آورده اقتصادی‌اش خیلی بالاست بنابراین دیگر از چهارچوب کارکرد صرفا فرهنگی عبور کرده و با حفظ کارکرد فرهنگی خود، کاربری‌های اقتصادی و حتی سیاسی پیدا کرده است پس قدرت‌های تعریف شده در نظام سلطه، تلاش می‌کنند که این بخش را در دست خودشان بگیرند.

او بیان کرد: من فکر می‌کنم که نظام جمهوری اسلامی ایران قطعا باید با توجهی خاص به انیمیشن نگاه کند و کار فراکسیون کودکان و نوجوانان می‌تواند در همین راستا تعریف شود.

خبرنگار: علیرضا نیاکان

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/12/18 10:38
شماره خبر : 95823
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95823
بدون نظر

پیام بگذارید