a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
نشست خبری فیلم میرو

در نشست خبری فیلم میرو مطرح شد؛

«میرو» فیلمی مادرانه است

سینماآفیس: کارگردان فیلم "میرو" دعای مادرش را مهم‌ترین حامی خودش دانست و فیلم "میرو" را فیلمی مادرانه توصیف کرد.

پایگاه خبری سینماآفیس گزارش می‌دهد: نشست خبری فیلم “میرو” روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه مصادف با چهارمین روز برگزاری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور حسین ریگی (کارگردان)، پیمان شیرخانی (نویسنده)، سعید الهی (تهیه‌کننده)، سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، ایوب افشار و مهدی دین‌محمدپور از جمله بازیگران این فیلم سینمایی در خانه رسانه برگزار شد.

سعید الهی تهیه‌کننده فیلم “میرو” در ابتدای نشست خبری فیلم گفت: ایده اولیه فیلم “میرو” از سمت حسین ریگی ارائه شد و پس از آن ما با بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد شهید برای ساختش مشارکت کردیم.

او افزود: رسالت «میرو» فراتر از فروش گیشه است. از نظر من، درست است که فرم و تکنیک در سینما مهم است؛ اما سیاست راهبرد حرف اول را می‌زند.

تهیه‌کننده فیلم بیان کرد: فیلم «میرو» اثر‌ متفاوتی در حوزه سیستان و بلوچستان است‌؛ استان سیستان و بلوچستان همواره منطقه‌ای محروم قلمداد شده و همین قضیه باعث شده فقط از جنبه محرومیت به آن توجه شود. از نظرم، سیستان و بلوچستان یک بغض فروخورده است.

الهی گفت: فیلم استراتژیک است و نگاهی شریف و وطن‌پرستانه دارد؛  استان سیستان و بلوچستان ظرایف پنهانی دارد که ما تلاش کردیم آن‌ها را به تصویر بکشیم.

حسین ریگی در ادامه نشست خبری گفت: هنوز سینمای ایران دِین خودش را به منطقه سیستان و بلوچستان ادا نکرده است.

او میزان فروش فیلم “میرو” در گیشه را چنین پیشبینی کرد: کودکان و نوجوانان همواره برایم مهم بوده‌اند چون آنها آیندگان این مرز و بوم هستند؛ ژانر کودک و نوجوان در همه جای دنیا، غیر از هالیوود، گیشه پُرفروشی ندارد.

ریگی بیان کرد: بنیاد سینمایی فارابی از فیلم‌های کودک و نوجوان حمایت می‌کند؛ اما مهم‌ترین حامی و‌ پارتی من دعای مادرم است.

او ادامه داد: «میرو» فیلمی مادرانه است.

کارگردان فیلم “میرو” گفت: همان‌طور که ما در مدارس زنگ ورزش داریم، باید زنگ سینما هم داشته باشیم تا فضایی برای فیلم‌های ژانر کودک و نوجوان به وجود آید.

انتهای پیام/.

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/11/16 10:50
شماره خبر : 95328
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=95328
بدون نظر

پیام بگذارید