a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران برای کودکان غزه نواختند

«سینماآفیس»-ارکستر سمفونیک تهران در اجرای ۲۵ آبانماه خود به رهبری«منوچهر صهبائی» قطعه‌ ای از «باخ » رابه کودکان غزه تقدیم کرد.

ارکستر سمفونیک تهران که از ابتدای مهر تاکنون ۱۰شب در تالار وحدت به روی صحنه رفته است؛

در سومین اجرای خود درآبان ماه یک سوئیت ایرانی را درکنار قطعاتی از آهنگسازان بزرگ جهان اجرا کرد.

در ابتدای این کنسرت، اجرای قطعه «ایر» اثر «یوهان سباستین باخ» توسط رهبر ارکستر به کودکان بی‌پناه و بی دفاع غزه تقدیم شد.

«صهبائی»یکی از آثار زنده یاد«حسین دهلوی» درسال ۵۳ با نام «سوئیت بیژن و منیژه» برای ارکستر زهی که بر اساس داستان «شاهنامه‌ فردوسی»ودر ۲۶قسمت تنظیم شده بود را در دو موومان؛ آندانته و الگترو با نوازندگان سازهای زهی وهارپ اجرا کرد‌.

در ادامه «کنسرتوی روستائی» در «سل ماژور» ساخته «آنتونیو ویوالدی» کشیش و آهنگساز ایتالیایی دوره «باروک» را در سه موومان؛ پِرِستو، آداجیو و آلِگرو به اجرا گذاشت.

«آرین قیطاسی»به عنوان سولیست «ابوا» برای قطعه کنسرتو برای ابوا

و ارکستر زهی در «دوماژور» اثر «آنتونیو ویوالدی»،ارکستر را بسیار زیبا وتحسین برانگیز همراهی کرد.

بعد از این اجرا ۱۰ دقیقه برای استراحت در نظر گرفته شده بود که در این مدت،بخش‌هایی از اجراهای مهرماه این ارکستر برای مخاطبانی که سالن را ترک نکرده بودند ازطریق نمایشگر پخش شد.

پس از اتمام این زمان ،نوازندگان سازهای بادی و کوبه‌ای هم برای بخش پایانی به روی صحنه آمدند و«سمفونی شماره هشت در سل ماژور» اثر «آنتونین دورژاک» اهل «چک» دوره رمانتیک موسیقی اروپا را در چهار موومان؛ آلِگرو کُن بریو، آداجیو، الگرتو گراتزیوزو و الگرو ما نون تروپو نواختند.

«صهبائی» پس از قدرانی از حضار ونوازندگانش صحنه را ترک کرد ولی به خاطر تشویق های مخاطبان مثل اجراهای قبلی این ارکستر به صحنه بازگشت و قطعه‌هایی از رپرتوار را برای قدردانی از آنها طی سه مرحله رهبری کرد.

 

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «منوچهر صهبائی»در ۲۵آبان ماه، بعد از یک اجرای پرشور وموفق از آثار پیچیده ومهم آهنگسازان جهان برای یک شب دیگر تمدید شد و۲۶آبان ماه مجدد به روی صحنه وحدت رفت که از استقبال خوب مخاطبان برخوردار شد.

 

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/08/28 01:45
شماره خبر : 94141
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94141
بدون نظر

پیام بگذارید