a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

راه‌یابی مستند گیسلو به جشنواره بین‌المللی بیگ اسکای آمریکا

مستند گیسلو به کارگردانی محمدصادق اسماعیلی در بخش رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی بیگ اسکای آمریکا، حضور خواهد داشت.

به گزارش سینماآفیس به نقل از خبرگزاری ایلنا: مستند گیسلو به تهیه‌کنندگی محمدصادق اسماعیلی به بخش رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی بیگ اسکای آمریکا، راه پیدا کرد.

این نخستین حضور جهانی این مستند است.

این مستند بلند، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

همچنین این مستند پیش از این کاندید جایزه بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین آهنگ‌سازی از پانزدهمین جشنواره سینما حقیقت ایران شده است.

این مستند راوی داستان زندگی دختری به نام زهراست که سال‌ها قبل ربوده و مجبور به ازدواج و زندگی در افغانستان شده است. او در تلاش است تا بخشی از هویت ازدست‌رفته خود را با طلاق و گرفتن شناسنامه برای کودکانش برگرداند.

محمدصادق اسماعیلی، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد فیلم‌سازی مستند از دانشگاه صداوسیمای تهران، مدرس دانشگاه و انجمن سینمای جوانان و عضو انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ایران است. او علاوه بر ساخت ۷ فیلم مستند، داوری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و عضویت در هیئت انتخاب جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت را نیز در کارنامه دارد.

جشنواره بیگ اسکای BIG SKY یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهانی مستند و مورد تأیید آکادمی اسکار است. بهترین فیلم این جشنواره، واجد شرایط رقابت در بخش اسکار سال بعد خواهد بود. بیستمین دوره این جشنواره از ۱۷ تا ۲۶ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن تا ۷ اسفند ۱۴۰۱) در شهر میزولای ایالت مونتانای امریکا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کیمیا جهان پرور

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/11/01 09:53
شماره خبر : 69684
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=69684
بدون نظر

پیام بگذارید