a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

نخستین حضور بین‌المللی «ناسوخ»

منبع/ ایرنا

(سینماآفیس) - فیلم تاریخی «ناسوخ» برگرفته از کتابی با همین عنوان نوشته محمد رسولی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر عباسی در فستیوال EDO STATE به‌ عنوان کاندیدای بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان حضور دارد، این نخستین حضور بین‌المللی «ناسوخ» است.

ناسوخ فیلم کوتاهی به کارگردانی اصغر عباسی

ناسوخ با شرکت در جشنواره  EDO STATE  اولین حضور بین المللی خود را تجربه میکند .

این فستیوال بین‌المللی از ۳۰ نوامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۲۳ متقارن با ۹ تا ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ در شهر بنین (مرکز ایالت ادو) نیجریه به عنوان یکی از برترین جشنواره‌های فیلم در سطح جهان برگزار می‌شود.

«ناسوخ» محصولی از موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم است که پوستر جدید این اثر را کمیل احمدی طراحی کرده است.

ناسوخ داستانی ترکیبی از مکتب ادبی مدرنیسم سورئال از ایران در قرن ۱۴ است. ناسوخ متاثر از نوعی فلسفه‌ تاریخی و با نگاهی رازآلود به اسطوره‌های ایران نوشته شده و در عین حال مسائل زمانه و روزگار حال حاضر را در نظر گرفته است.

اصغر عباسی که کارگردانی فیلم کوتاه «رویای نیمه شب» را در ژانر تاریخی و فیلم‌نامه اقتباسی، در کارنامه خود دارد، پیشتر با فیلم کوتاه «ستین» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی کانادا شده است.

عباسی کارگردان و فیلمساز ابرکوهی است.اصغر عباسی بعنوان یکی از داوران بخش فیلم کوتاه و مستند چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور برگزیده شده است.او کارگردانی فیلم های رؤیای صادقه، هفت سین مقدس و نائله را برعهده داشته است. عباسی در چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج، جایزه اول کارگردانی را بخاطر فیلم «رویای صادقه»، و از جشنواره «عمار» جایزه فانوس طلایی را دریافت کرده است.

ناسوخ در امتداد مسیری است که از ابتدا انتخاب کردم! روایت‌ های سورئال و عمدتا سیال ذهن و بازی با گذر زمان… قبلا در رویای صادقه، رویای نیمه شب و هابیل از این تکنیک استفاده کرده بودم و تلاش کردم امضای شخصی خودم پای آثارم ثبت و ماندگار شود، مخصوصا اینکه ناسوخ اقتباسی بود از یک کتاب به شدت جذاب و ماندگار که تجربه این نوع کار را در رویای نیمه شب هم با موفقیت پشت سر گذاشته بودم.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در زندگی زخم‌هایی هست که مثل خوره در انزوا روح را آهسته می‌خورد و می‌تراشد.»

 

قربان نجفی، سیامک ادیب و شیوا طاهری بازیگران اصلی این فیلم کوتاه تاریخی هستند که در فضایی بین رویا و واقعیت، لحظاتی از اتفاقات تراژیک تاریخ را روایت می‌کنند.

شهروز چقازردی، فرهاد زندی، یاسین آتیار، مهدی اوشی، امیرپارسا رسولی، طناز رضایی، جعفر مشعوف، علی مقدم، احمدرضا روزبهانی، آرمیتا حیدری و علی آذری نیز دیگر بازیگرانی هستند که در «ناسوخ» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/08/27 03:17
شماره خبر : 94067
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94067
بدون نظر

پیام بگذارید