a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

قوانین اسکار برای جوایز ۲۰۲۵ به روز شد

سینماآفیس: شورای حکام آکادمی اسکار قوانین جدید جوایز و مقررات کمپین را برای  نود و هفتمین مراسم اسکار که در ۲ مارس برگزار می‌شود، تصویب کرد و این چنین قوانین اسکار برای جوایز ۲۰۲۵ به روزرسانی شد.

شورای حکام آکادمی اسکار قوانین جدید جوایز و مقررات کمپین را برای  نود و هفتمین مراسم اسکار که در ۲ مارس برگزار می‌شود، تصویب کرد و این چنین قوانین اسکار برای جوایز ۲۰۲۵ به روزرسانی شد.
پایگاه خبری سینماآفیس به نقل از ورایتی گزارش می‌دهد؛ تغییرات قابل توجهی در دسته امتیازات اصلی اسکار ایجاد شده است. حالا حداکثر ۳ آهنگساز به شرط آنکه سهم قابل توجهی در موسیقی فیلم داشته باشند، می‌توانند تندیس اسکار را دریافت کنند.
قوانین قبلی آهنگسازان را ملزم می‌کرد که کارشان را به صورت گروهی به آکادمی ارسال کنند.
قوانین جدید اسکار فهرست نهایی نامزدهای دریافت جایزه اسکار را از ۱۵ عنوان به ۲۰ عنوان رسانده است؛ فهرست نهایی نامزدهای دریافت جایزه اسکار در اواخر دسامبر و قبل از شروع دوره رای‌گیری رسمی در میان نامزدها، اعلام می‌شود.
آکادمی اسکار از این به بعد دیگر سالن‌های درایو _ این را برای پخش فیلم‌های اسکار مناسب نمی‌داند؛ در سال ۲۰۲۰ و پس از همه‌گیری ویروس کرونا تصمیم گرفته شده بود که فیلم‌های اسکار به صورت موقتی در سالن‌های درایو _ این (ماشن‌رو) پخش شوند.
براساس قوانین جدید اسکار یک فیلم برای آنکه به عنوان بهترین فیلم اسکار شناخته شود، باید طبق شرایطی که برای اکران فیلم‌ها در سال ۲۰۲۳ اعلام شد، اکران و پخش شده باشد یعنی فیلمی به عنوان بهترین فیلم اسکار  انتخاب و معرفی خواهد شد که در مرحله مقدماتی به مدت یک هفته در یکی از ۶ بازار ایالات متحده آمریکا اکران شده و سپس در ۴۵ روز متوالی و غیر متوالی در ۱۰ بازار از ۵۰ بازار برتر ایالات متحده آمریکا به نمایش گذاشته شده باشد.
فیلم‌هایی که طبق برنامه‌ریزی‌ها پس از تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۵ اکران می‌شوند، باید برنامه‌های اکرانشان توسط آکادمی اسکار تائید شود و تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۵ اکرانشان تکمیل شود.
علاوه بر این  تولیدکنندگان فیلم‌هایی که می‌خواهند جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت کنند، باید فرم ورود به استانداردهای نمایندگی و آکادمی اسکار را به آکادمی ارسال کنند زیرا اثرشان باید حداقل ۲ مورد از ۴ استاندارد تعریف شده را داشته باشد. همچنین به تولیدکنندگان فیلم‌ها توصیه می‌شود که قبل از فرارسیدن تاریخ اولین نمایش مقدماتی فیلم‌هایشان برای دریافت گواهینامه علامت پی جی ای درخواست دهند.
در دسته فیلمنامه، ارسال فیلمنامه نهایی برای  بررسی نسخه اصلی یا اقتباسی الزامی است.
فیلم‌های انیمیشنی که برای دریافت جایزه بهترین فیلم بلند بین‌المللی واجد شرایط باشند، می‌توانند انیمیشن بلند در نظر گرفته شوند.
تغییراتی هم در جوایز فرمانداران ایجاد شده است مثلا جایزه یادبود ایروینگ جی. تالبرگ که به تهیه‌کنندگان خلاقی که به صورت مستمر کارهای با کیفیت انجام می‌دهند، داده می‌شد، همان تندیس اسکار خواهد بود. این جایزه تا به امروز به شکل نیم‌تنه سنتی تالبرگ بود.
تعریف جایزه بشر دوستانه ژان هرشولت نیز به این صورت اصلاح شده است که (به فردی در صنعت سینما داده می‌شود که از طریق تلاش‌های بشردوستانه برای ارتقای رفاه انسانی و کمک به اصلاح نابرابری‌ها، اعتباری را برای صنعت سینما به ارمغان آورده باشد.)
در نهایت ۲ جایزه از جوایز علمی و فنی تغییر نام دادند: جایزه گوردون ای ساویر حالا (جایزه یک عمر دستاورد علمی و فناوری) است. جایزه جان آ. بونر هم به (جایزه خدمات علمی و فنی) تغییر نام داده است.

مترجم: نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/02/05 10:41
شماره خبر : 96121
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=96121
بدون نظر

پیام بگذارید