a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
جایزه یک عمر دست‌آورد

مارتین اسکورسیزی در آستانه دریافت جایزه یک عمر دست‌آورد هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین روز پنجشنبه اعلام کرد که در مراسم اهدای جوایز که روز ۲۰فوریه ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، از مارتین اسکورسیزی تقدیر خواهد شد.

جایزه یک عمر دست‌آورد

به گزارش پایگاه خبری سینما آفیس و به نقل از خبرگزاری هندوستان نیوز؛ مارتین اسکورسیزی اسطوره هالیوود در آستانه دریافت جایزه افتخاری یک عمر دستاورد خرس طلایی در هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین است.

جشنواره برلین در سال ۱۹۵۱، در آغاز جنگ سرد، به عنوان نمایشگاه دنیای آزاد ایجاد شد؛ و چون این جشنواره در میان آشفتگی‌های میان جنگ شکل گرفت، تا به امروز جزو سیاسی‌ترین جشنواره‌های بزرگ فیلم در جهان شناخته شده‌است.

برلیناله نخستین بار در سال ۱۹۵۱ با نمایش فیلم ربکا، ساخته آلفرد هیچکاک گشایش یافت.

ریخته‌گری نوآک در آلمان، از نخستین دوره برلیناله تا امروز، خرس طلایی را تولید می‌کند.

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین (به آلمانیInternationale Filmfestspiele Berlin) یا برلیناله (Berlinale)‏ یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی در جهان است که هر سال در ماه فوریه به مدت ۱۰ روز در برلین آلمان برگزار می‌شود. جشنواره فیلم برلین در کنار جشنواره فیلم ونیز و جشنواره فیلم کن، مهم‌ترین رویداد سینمایی اروپا به‌شمار می‌رود. این جشنواره هر ساله جایزه خرس طلایی و خرس نقره‌ای را به‌برگزیدگان بخش اصلی اهدا می‌کند. خرس به‌عنوان نمادی از شهر برلین شناخته می‌شود. هرساله تقریباً ۴۰۰ فیلم در بخش‌های مختلف برلیناله به‌نمایش درمی‌آید.

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین روز پنجشنبه اعلام کرد که در مراسم اهدای جوایز که روز ۲۰فوریه ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، از مارتین اسکورسیزی که اخیرا فیلم قاتلان ماه گل را کارگردانی کرده است، تقدیر خواهد شد.

اسکورسیزی ۸۱ ساله که یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازان جهان به شمار می‌رود، بیش از ۷۰ فیلم از جمله راننده تاکسی، گاو خشمگین، دوستان خوب، دماغه ترس، عصر بی‌گناهی، دار و دسته‌های نیویورکی، هوانورد، رفتگان، جزیره شاتر، گرگ وال استریت و مرد ایرلندی را کارگردانی کرده است.

قاتلان ماه گل، آخرین فیلم اسکورسیزی، یکی از پر طرفدار ترین عناوین امسال و یک مدعی قوی اسکار است.

جایزه یک عمر دست‌آورد امسال قرار هست به مارتین اسکور سیزی تعلق بگیرد.

مترجم :‌نسرین خدایاری

انتهای پیام/.

 

 

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/10/01 01:56
شماره خبر : 94482
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=94482
بدون نظر

پیام بگذارید