a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

آثاری که حق‌رایت گرفتند، نمی‌توانند انصراف دهند

(دبیر چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر ):

(آثاری که حق‌رایت گرفتند، نمی‌توانند انصراف دهند)

(سینماآفیس) – مجید امینی، دریافت حق‌رایت ارزی به آثار را به معنای اجرا و تعهد به همه پروتکل جشنواره عنوان کرد.

دبیر چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر در حاشیه بازدید از پردیس ملت، در جمع خبرنگاران پیرامون انصراف تعدادی از کارگردانان بخش بین‌الملل اظهار داشت: «در مورد فیلم‌های خارجی پروتکل‌هایی وجود دارد که همه هم به آن‌ها واقف هستند. پخش‌کننده‌ها متولی ارائه فیلم‌ها در جهان هستند. در جشنواره فیلم فجر هم پخش‌کننده‌ها آثار خود را ارائه کرده‌اند، ثبت‌نام کردند، اثر داده‌اند و تفاهمی اتفاق افتاده است. در ادامه حق پخش و حق رایت گرفته‌اند و دی‌سی‌پی اثر را با کیفیت بالا تحو‌یل جشنواره داده‌اند، یعنی همه‌چیز به صورت حرفه‌ای اتفاق افتاده است.»

این مدیر فرهنگی اضافه کرد: «لذا وقتی یکی از یک نقطه‌ای از جهان می‌گوید چرا؟ این چرایی از لحاظ پروتکل‌های حقوقی و بین‌المللی و از لحاظ ادبیات حرفه‌ای حضور فیلم‌ها در فستیوال‌های دنیا تعریف شده است.»

امینی، ارائه نسخه کامل یک فیلم را به دبیرخانه جشنواره، پر کردن فرم درخواست شرکت در فستیوال و دریافت ارزی حق‌رایت اثر را به معنای تعهد به پروتکل‌های جشنواره دانست، و اظهار داشت: «پس اجباری در کار نبوده و فیلمشان را به اختیار خودشان در اختیار فستیوال قرار داده‌اند.»

امینی اضافه کرد: «بخشی که از آن صحبت می‌کنیم یعنی بخش «جشنواره جشنواره‌ها» که غیررقابتی است و فقط اکران دارد و مورد داوری قرار نمی‌گیرد.»

 

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/11/14 09:50
شماره خبر : 70881
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=70881
بدون نظر

پیام بگذارید