a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
استاد ناظر زاده

از سوی فرهاد ناظرزاده کرمانی مطرح شد؛

«قصه‌های درگوشی» اثری گویا و ارزشمند

(سینما آفیس) – فرهاد ناظرزاده کرمانی در افتتاحیه نمایش « قصه‌های درگوشی » از آن با عنوان اثری گویا و ارزشمند یاد کرد.

 فرهاد ناظرزاده کرمانی، پژوهشگر، مدرس و نویسنده تئاتر،  دوشنبه شب (دوم خردادماه ۱۴۰۲) مهمان نخستین اجرای نمایش «قصه های در گوشی» به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی حسین حیدری‌‎پور بود. 

ناظرزاده کرمانی در افتتاحیه این اثر نمایشی گفت: کارگردانی نمایش‌هایی چون «قصه‌های درگوشی» که رویدادها در آن بیشتر به صورت گفت‌وشنود نمودار می‌شود، سخت است.

عضو هیات علمی دپارتمان سینماوتئاتر پردیس هنرهای زیبا اظهار داشت: این نوع نمایشی رئالیسم روزانه‌ای است که به زندگی روزمره مردم می‌پردازد. تراژدی در این آثار زمانی آشکار می‌شود که زندگی این افراد به حد انفجار برسد. در واقع کمتر کسی متوجه می‌شود که در زندگی آن‌ها چه تراژدی نهفته است.

این هنرمند افزود: شخصیت اصلی نمایش خودش را با ورود به فضای مجازی و زندگی دیگران سرگرم می‌کند.

استاد ناظر زاده

این مترجم و مدرس تئاتر با بیان اینکه «قصه‌های درگوشی» نمایشی گویا و ارزشمند است، تاکید کرد: اشتیاق مخاطب تا پایان اثر، امری‌ست که کارگردان و گروه اجرایی نمایش از پس آن برآمدند. آنها در انتقال مفهوم اثر به مخاطب و سنگینی بار اندوهی که به مانند جویباری زهراندود در مسیر زندگی انسان جاری‌ست، بسیار موفق عمل کردند بی‌آنکه مخاطب لحظه‌ای دلزده، خسته و ملول شود. 

نویسنده کتاب گزاره‌گرایی در ادبیات نمایشی همچنین افزود : بازیگران نمایش با استعداد و خلاق هستند و شاهد بازی‌های خوبی از آن‌ها بودم. دکور نمایش نیز در عین سادگی گویا است و دورنمایه نمایش را در حد زیادی به تماشاگر انتقال می‌دهد.

فرهاد ناظرزاده کرمانی در خاتمه به حسین حیدری‌پور کارگردان این نمایش پیشنهاد کرد تاهرساله دستکم یک نمایش  به شکل رپرتوار روی صحنه برده تا در مواجهه مخاطب با اثر به تجربه و دانشی دست یابد که در هیچ کلاس درسی تدریس نخواهد شد. 

مرجان آقا نوری و ایمان دبیری بازیگران «قصه‌های درگوشی» هستند.

همچنین مجموعه طراحان این اثر عبارتند از طراح صحنه: سعید یزدانی، طراح لباس: مهرنوش بیاتی، طراح گریم: فرناز مرتضوی، طراح نور: رضا خضرایی، عکاس و گرافیست: فاطمه عرب،  طراح پوستر: خورشید آزادی.

«قصه های در گوشی» خرداد خردادماه ۱۴۰۲ به ساعت ۱۸:۴۵ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان تئاتر است.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/03/04 09:54
شماره خبر : 90715
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=90715
بدون نظر

پیام بگذارید