a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید
جادوی شهرزاد

روایتی پر شور از شهرزاد قصه گو و هزار و یک شب قصه

سینماآفیس: جادوی شهرزاد ما را به ایران قدیم می‌برد و روایتی پر شور از هزار و یک شب را ارائه می‌دهد.

جادوی شهرزاد

پایگاه خبری سینما آفیس گزارش می‌دهد؛  نمایش “جادوی شهرزاد” ، روایتی‌ست از شهرزاد و هزار و یک شب داستان سرایی و در نهایت قصه‌ی شب هزار و دوم. ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که شهرزاد قصه، دیگر داستانی برای گفتن ندارد و حال این پادشاه است که از او می‌خواهد برای شب هزار و دوم داستانی بگوید که شهرزاد به تنهایی از پس آن برنمی‌آید.

در این نمایش، شاهد بازی‌هایی درخشان و بازیگرانی مسلط هستیم. بازیگرانی که با عشق بر صحنه ی یکی از قدیمی ترین تماشاخانه‌های تهران بازی می‌کنند. متنی درخشان به نوشته‌ی” شهناز روستایی” و کارگردانی ” احمد دهقان” که ما را همراه خود به ایران قدیم می‌برد. و اما مورد دیگری که قابل توجه است، استفاده‌ی استادانه‌ی ژانر‌های گوناگون از قبیل کمدی سیاه و… و تلفیق آن با شیوه‌های نمایشی سنتی ایرانی از جمله، سیاه بازی است. قابل ذکر است که این نمایش، اثر برگزیده ی بیستمین جشنواره‌ی آئینی سنتی نیز بوده است.

تماشاخانه‌ی سنگلج نیز از قدیمی ترین تماشاخانه‌های تهران است که از اوایل دهه‌ی ۱۳۴۰ توسط مهندس “بابائیان” ساخته شد.

اولین نمایش اجرا شده در این تماشاخانه، نمایش ” امیر ارسلان” نوشته‌ی “پرویز کاردان” و کارگردانی “علی نصیریان” بود.همچنین نمایش “پهلوان اکبر می‌میرد” نوشته‌ی “بهرام بیضایی” و کارگردانی “عباس جوانمرد” نیز در روز‌های نخستین فعالیت این تماشاخانه به اجرا رفت. آثار نویسندگان بزرگ و مطرحی چون ” غلامحسین ساعدی” ، “اکبر رادی” ، “محمود استادمحمد” در تماشاخانه‌ی سنگلج روی صحنه رفتند. حال نمایش ” جادوی شهرزاد” با بازی رعنا زرگرزاده، نازنین دیده رو، آرتمیس دشتی، رضا حکمی، زهرا عسگری، شیدا شلالوند، شاهو فلاحی، عباس سلطانی، علی مختاری، بهزاد حاجی حسنی و احمد دهقان هر روز از تاریخ ۹ اردی‌بهشت ماه ۱۴۰۳ لغایت ۳۱ اردی‌بهشت ماه بر این صحنه‌ی با شکوه و تاریخی اجرا می‌رود. برای تهیه بلیط و اطلاعات بیشتر از نمایش، به سایت تیوال مراجعه نمایید.

کتایون اسدی

انتهای پیام/.

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1403/02/17 12:42
شماره خبر : 96305
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=96305
بدون نظر

پیام بگذارید