a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

جشن تولد بیست و پنج سالگیِ گوژپشت

(سینماآفیس) – نمایش موزیکال «نوتردام  پاریس» در اولین ماه از تابستان امسال همزمان با بیست و پنج سالگی اجرای صحنه‌ای داستان مشهور «گوژپشت نوتردام» در سالن دیوید کوخ مرکز تئاتر لینکلن روی صحنه می‌رود.

ایران تئاتر نوشت: نمایش «نوتردام پاریس» (Notre Dame de Paris) که ژوئیه سال گذشته در مرکز تئاتر لینکلن نیویورک اجرا شد بار دیگر در تیرماه روی صحنه می‌رود.

نمایشنامه «نوتردام پاریس» برگرفته از رمان مشهور ویکتور هوگو «گوژپشت نوتردام» است که سال ۱۸۳۱ منتشر شد. اقتباس از اثر کلاسیک ویکتور هوگو را ریچارد کوکیانته و لوک پلاموندون نوشته‌اند.

نمایش «نوتردام  پاریس» در بیست و چهار کشور از زمان نخستین اجرا در شهر پاریس در سال ۱۹۹۸ روی صحنه رفته است.

داستان درباره کازیمودو یا همان «گوژپشت نوتردام»، مرد جوان زشت‌روی ناقص‌الخلقه‌ای است که در برج کلیسای نوتردام بزرگ شده است. کلود فرودو رئیس نگهبانان شهر کسی است که کازیمودو را بزرگ کرده است. اسمرالدا دختر جوان بی‌نهایت زیبایی است که در شهر دوره‌گردی و فال‌فروشی می‌کند و مردم را سرگرم می‌کند.

این نمایش به زبان فرانسه و با زیرنویس انگلیسی همراه با اجرای ارکستر زنده اجرا خواهد شد. ژیل مائو کارگردانی نمایش را با طراحی حرکت مارتینو مولر برعهده دارد. قرار است امسال که بیست و پنجمین سالگرد اجرای این نمایش موزیکال بین‌المللی است، این نمایش از ۲۲ ژوئن تا نهم ژوئیه (اول تیر تا هجدهم تیر) اجرا شود و هنوز گروه بازیگران این نمایش انتخاب نشدند.

انتهای پیام/

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1402/01/15 02:53
شماره خبر : 89356
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=89356
بدون نظر

پیام بگذارید