a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

گزارش اختصاصی سینماآفیس از نشست خبری فیلم «استاد»؛             استخاره ی «استاد»

(سینماآفیس) – نخستین، نشست رسانه‌ای چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر عصر امروز ۱۲ بهمن با حضور عوامل فیلم سینمایی «استاد» در حالی برگزار شد که بهروز افخفی مدعی شد، فیلم را با استخاره ساخته است.

– نخستین، نشست رسانه‌ای چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، عصر ۱۲ بهمن با حضور عوامل فیلم سینمایی «استاد» به کارگردانی عماد حسینی و تهیه کنندگی بهروز افخمی و بازیگران فیلم سجاد بابایی و هدیه حسینی‌نژاد با اجرای محمدرضا مقدسیان پس از پایان نمایش اثر و با حضور جمع قلیلی از اهالی رسانه در سالن نشست پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

 

*افخمی: بیرون رفتن از سالن، مد شده

بهروز افخمی در ابتدای اظهار داشت: «اولین باراست که این فیلم را همراه مخاطبان دیدم و این که کسی از سالن بیرون نرفته نشانه خوبی است. انگار بیرون رفتن از سالن در نیمه فیلم مد است که خوشحالم در این فیلم اتفاقی نیفتاد.»

وی در ادامه اشاره کرد: «برای تولید فیلم استاد نیمی از مراحل تولید، سپری شده بود که جانشین مجید رجبی معمار به عنوان تهیه کننده شدم تا یک کارگردان فیلم اولی اثرش نیمه تمام باقی نماند.»

* سوژه فیلم کهنه و تکراری است

تهیه‌کننده فیلم استاد با با بیان اینکه دوره ساخت فیلم‌های آپارتمانی گذشته و قصدی برای تولید این اثر نداشتم، عنوان داشت: «نمی‌خواستم فیلم استاد را تولید کنم، به‌ویژه وقتی از سوژه کهنه و تکراری آن یعنی جنبش “Me too” مطلع شدم.»
*رونمایی از تازه‌ترین دستاورد سینمایی “استخاره”

این سینماگر پرحاشیه اضافه کرد: « به هر حال استخاره کردم. خیلی خوب آمد و پس تصمیم گرفتم فیلمنامه را کمدی کنم.
تنها ۷۰ صفحه از فیلمنامه نگذشته بود که متوجه شدم کمدی هم نمی‌شود.»

تهیه کننده فیلم “استاد” و نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی که اکنون با اظهارات و موضع‌گیری‌های محیرالعقول خود، گردشی ۳۶۰ درجه‌ای، داشته، افزود: «باز هم به سراغ استخاره رفتم و خیلی‌خوب آمد.  گفتم، نمیدانم چرا این کار را میکنم اما کردم.»
این پیرمرد پرحاشیه سینما در ادامه توضیحات تخصصی خود پیرامون تهیه‌کنندگی در سینما براساس “استخاره” یادآور شد:« دوستی داشتم که در ارگانی مشغول فعالیت بود و پیش‌تر فیلنامه “استاد”  را رد کرده بود، وقتی او هم فیلمنامه را اثری  بد توصیف کرد، دیگر بار به سراغ استخاره رفتم و برای بار سوم هم خوب آمد. بر همین اساس بدون کمک هیچ ارگان دولتی و نیمه دولتی و خصوصی کار را تمام کردیم.»

در نهایت نیز پرسش نخست خبرنگار سینماآفیس مبنی بر؛ “همواره به برگزاری جشنواره‌ فجر با آثاری تراز سیاست‌های نظام تاکید دارید، فیلم “استاد” چقدر منطبق با سیاست‌های استراتژیک و راهبردی نظام است؟” از سوی مجری سانسور شد، و تنها در پاسخ به سوال سینماآفیس، هزینه تولید اثر را ۳/۵ میلیارد تومان عنوان کرد و از فروش سهم مالکیت این فیلم به عوامل خبر داد.

اینکه بهروز افخمی برای پرداخت و هزینه‌های فیلم استاد چرا دیگر بار به سراغ استخاره نرفته و اساسا نوع استخاره‌ وی چیست؟ که بی‌هیچ، رانتی تنها باواگذاری سهام فیلم به عوامل و…. آنهم با ۳و نیم میلیارد می‌توان فیلم ساخت، توضیحی نداد. خب به طبع ما نیز به دلیل نحوه برگزاری نشست خبری، امکانی برای طرح و پیگیری موضوع پیدا نکردیم. چیزی شبیه پادگان و یا مهندسی نشست رسانه‌ای، این پدیده‌ها تنها در کشور ماست و دیگر شگفتی نیست!

انتهای پیام/

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/11/14 09:58
شماره خبر : 70802
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=70802
بدون نظر

پیام بگذارید