a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

کارگردان فیلم روباه: روباه را بر اساس واقعیت هایی که لمس کردم ساختم

(سینماآفیس) – پناه رحیمی گفت: روباه را بر اساس واقعیت هایی که لمس کردم ساختم ولی احساس میکردم باید کاری برای معتادان جنوب شهر انجام داد.

پناه رحیمی، متولد زنجان است. وی نویسنده و کارگردان آثاری چون مستند تار خاموش، مستند ققنوس، فیلم کوتاه پارک نشین و فیلم نیمه بلند روباه است.

رحیمی، فعالیت خود را با خبرنگاری در سایت پانا و در سال ۱۳۸۹ آغاز نمود.

استعداد بالایش در این زمینه باعث شده بود به یکی از بهترین خبرنگار های پانا تبدیل شود،

در سال ۱۳۹۰ اولین نوشته او در یکی از معتبرترین مجله های ایران به چاپ رسیده است و نمایشنامه هایش در همان سال برنده جوایز متعددی شد

و همین موضوع باعث شد به نوشتن علاقمندتر شود و مدتی بعد خبرنگاری را رها کرده و به کارگردانی و نویسندگی روی آورد.

وی همچنین جوایز متعددی در سطح استان تهران و کشور در حوزه کارگردانی تئاتر کسب نموده است.

با توجه به سن کم پناه رحیمی، نبوغ و استعدادش از همان ابتدا زبانزد خاص و عام شد و در سال ۱۳۹۴ اولین رمان بلند ِ بزرگسالش را به چاپ رساند

و برگ جدیدی از زندگی برایش باز شد.

او در سال ۹۵ هنرجوی موسسه فرهنگی هنری کارنامه شد و زیر نظر فرهاد توحیدی به آموزش فیلمنامه نویسی روی آورد و در دانشگاه فرهنگ و هنر به تحصیل در رشته فیلمسازی مشغول شد.

وی اکنون مشغول پیش تولید اولین فیلم بلندش است.
همچنین پناه رحیمی مدیر عامل آکادمی سینمایی طوش است و سالهاست فیلمنامه نویسی، و بازیگری را تدریس میکند و شاگردان خوبی را پرورش و تحویل سینمای ایران داده است.

پناه رحیمی در گفتگو با سینماآفیس در خصوص چاپ کتاب جدیدش گفت:

مدت ها از چاپ آخرین کتابم می‌گذشت و وقت نداشتم خیلی متمرکز بشوم روی نگارش کتاب جدید؛ تا اینکه از دوست عزیزی دعوت به همکاری گرفتم و چون مربوط به زنجان و طارم بود قبول کردم و نتیجه شد کتاب فرقت جانان.

وی افزود: مخلص تمام ترک زبان های کشورم، یاشاسین.

رحیمی درباره علت اینکه چندسالی است که مصاحبه نمی‌کند، اظهار کرد: حرف خاصی نداشتم. باید چند سال می‌گذشت و تلاش می‌کردم تا دست پر برگردم و یاد می‌گرفتم.

او افزود: ورکشاپ های زیادی را گذراندم در رشته فیلمسازی و فیلمنامه نویسی و خدارا شکر مفید بود.

کارگردان مستند ققنوس، گفت: البته چند سال وقفه افتاد بخاطر کرونا و مشکلات جسمیم ولی در کل راضی بودم. اتفاقات خوبی افتاد و توانستم چند تا کار خوب بسازم که با موفقیتشون خستگیم در رفت.

او همچنین افزود: ققنوس رو خیلی دوست داشتم. انشالله تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ پخش می‌شود.

کارگردان فیلم کوتاه پارک نشین، بیان کرد: در حال حاضر پیش تولید اولین فیلم سینماییم را دارم انجام میدهم و به تدریس بازیگری پیشرفته مشغول هستم.

او همچنین گفت: بازیگر بعد از داستان فیلم، بیشترین تاثیر را روی مخاطب دارد و مسئله خیلی مهمی است که بازیگر تحلیل شخصیت بداند و بتواند خودش را به کارکتر نزدیک کند.
اگر کارگردان نداند چطور باید از بازیگر بازی بگیرد دیگه فاتحه اون کار خونده ست.

رحیمی ادامه داد:در کارهایم از شاگردانم استفاده می‌کنم و علاوه بر کارهای خودم، به همکاران هم معرفی میکنم، تضمین میدهم که از پس اکثر نقش ها برمیان.

این نویسنده و کارگردان درباره ساخت یک سریال تاریخی، بیان کرد:
یک سالی میشه تحقیقاتش تمام شده و نتیجه قابل رضایت بوده است. از چند ماه آینده وارد مرحله جذب سرمایه گذار میشویم، هنوز نمیدانم قرار است در ایران ساخته بشود یا نه ولی مطمئنم اتفاقات خوبی برای این سریال خواهد افتاد. پیش تولید این سریال در سال ۱۴۰۲ یکی از مهم ترین هدف های من است.

او ادامه داد: تمام تلاش من همین است که این سریال را کارگردانی کنم اما تا چی پیش بیاد. واقعا چیزی معلوم نیست، هیچ چیز مطلقی در جهان وجود ندارد از نظر من. هرچه پیش آید خوش آید ما که خندان میرویم.

وی افزود: فیلم روباه در حال تدوین است. فعلا همینقدر میتوانم بگویم که از راش ها راضی بودم، تا ببینیم در تدوین چه درمی‌آید.

کارگردان مستند ققنوس همچنین اظهار کرد: ققنوس یه کار پر از عشق است، همه عوامل با عشق سرکار آمدند و نتیجه برایمان مطلوب بود. این فیلم در سه مرحله فیلمبرداری شد و توانستیم حرکت مثبتی انجام دهیم که از بابت آن خدا را شاکرم. میتوانم تا صبح درموردش حرف بزنم ولی چون هنوز پخش نشده نمی‌خوام اسپویل کنم.

او ادامه داد: روباه و ققنوس به ایده فیلمنامه سینمایی مرسل برمی‌گردد، چند سال قبل مشغول نگارش فیلمنامه مرسل بودم و لازم دانستم تحقیقات میدانی داشته باشم در حوزه اعتیاد و مواد مخدر، علی رغم مخالفت های شدیدی که بود رفتم جنوب شهر و عجیب تحت تاثیر زندگی هایشان قرار گرفتم. روباه را بر اساس واقعیت هایی که لمس کردم ساختم ولی احساس میکردم باید کاری برای معتادان جنوب شهر انجام داد و از بین معتادان که دیگه به دوستانم بدل شده بودن یه تعدادی را انتخاب کردم و ققنوس حاصل این نیت دلی شد. پیگیر احوال آن ها هم هستم، هرچند وقت هم میرم بهشون سر میزنم.

این نویسنده همچنین در خصوص سن کم خود گفت: من نماد سن فقط یک عدده هستم. طبیعی است که اولش اکثرا گارد دارند ولی وقتی صحبت میکنیم و کلی کلنجار میریم، متوجه میشن دقیقا می‌دانم چی می‌خواهم، اعتماد میکنند و کارها راحت تر پیش می‌رود.

پناه رحیمی در حوزه فیلمنامه نویسی، همکاری های بین المللی داشته و همراه با تیم نویسندگانش، فیلمنامه محصول مشترک با ترکیه را نوشته است و این فیلمنامه روند پیش تولیدش را طی می‌کند.
قطعا به زودی شاهد درخشش این هنرمند جوان خواهیم بود.
با آرزوی موفقیت برای ایشان.

انتهای پیام/

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/11/11 10:24
شماره خبر : 70646
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=70646
نظرات
  • یه دونه باشه خانم رحیمی
    رفیق همدل همراه با استعداد با سواد شریف
    خوشحالم تو پروژه بودم

    27 بهمن 1401

پیام بگذارید