a
به وب سایت مجله دفترسینمایی خوش آمدید

پس از کتاب، سینما هم از دسترس خارج شد

(سینماآفیس) – با وجود تمامی شعائر دولت سیزدهم مبنی بر رشد، توسعه و عدالت فرهنگی روز گذشته در کمال تعجب همگان مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم از موافقت سازمان سینمایی در خصوص شناور شدن دائمی و هدفمند قیمت بلیت سینما در سال ۱۴۰۲ خبر داد. آنچه مسلم است طبقه آسیب‌پذیر اجتماع که توان پرداخت بلیط ۶۰هزارتومانی را ندارد به طبع ساعات اشتغال وی با سانس‌های ارزان قیمت هم‌پوشانی‌ دارد یا باید فیلم را در سینمای بی کیفیت ببیند و یا سینما را از سبد خانوار خود خارج کند.

روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی اعلام کرد: پس از بررسی پیشنهاد شورای صنفی نمایش در خصوص افزایش قیمت بلیت سینما، سازمان سینمایی با هدف حمایت همزمان از رونق سینما و تقویت استقبال مخاطب، با شناور شدن دائمی و هدفمند قیمت بلیت سینما در سال ۱۴۰۲ موافقت کرد.

او با بیان اینکه، قیمت بلیت سینما بر اساس درجه کیفی، موقعیت جغرافیایی قرارگیری سالن سینما و سانس‌های مختلف متغیر است،
تاکید کرد: در این مصوبه سقف مبلغ بلیت ۶۰ هزار تومان آن هم برای سینماهای مدرن همچون: کوروش، ایران مال، فرهنگ، چارسو، صبامال و… در نظر گرفته شده که البته درصد بسیار بیشتری از سالن‌ها و سانس‌ها با ارقام پایین‌تر یعنی تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این مدیر سینمایی تصریح کرد: این شکل از مدیریت مالی اکران با دو هدف عمده حمایت از تولید و رونق بخشی به اکران و همچنین ملاحظه وضع معیشت مردم جهت خالی نماندن سبد فرهنگی، طراحی و تدوین شده است.

وی در خاتمه اظهار داشت: با این تدبیر، اکثریت مخاطبان امکان دسترسی به بلیت‌های ارزان قیمت در سانس‌های مختلف را خواهند داشت و هیچ قشری از جامعه بدلیل وضعیت اقتصادی از دیدن آثار روی پرده محروم نخواهد ماند.

باید دید این تصمیم به نفع چه کسانی‌ست و در راستای کدام یک از سیاست‌های دولتی‌ست؟ چرا که مردمی‌سازی وعدالت فرهنگی همواره پرکاربردترین کلیدواژه ادبیات رسمی دولتمردان کشور است. نکته مهمتر اینکه آیا با توجه به سیاست های افزایش جمعیتی کشور یک خانواده ۴نفره از طبقه متوسط با پایه حقوق وزارت کار، قادر به پرداخت ۲۴۰هزارتومان تنها برای بلیط سینما خواهد بود؟
اساسا این تصمیم چه میزان کارشناسی شده.
تحریریه سینماآفیس سعی می‌کند پرونده‌ای تحت این عنوان کالبدشکافی کند.

انتهای پیام/

محمد دانشور

هیچ فایل صوتی برای این پست ثبت نشده است.

به اشتراک گذاشتن با :
امتیاز به این مقاله
تاریخ و زمان انتشار خبر : 1401/12/15 09:27
شماره خبر : 74075
لینک کوتاه : https://daftarecinemaii.ir/?p=74075

پیام بگذارید